Električni Automobili

Toyota, Mazda i Subaru najavljuju alternative električnim vozilima: Kako li će UN reagovati?

https://commons.wikimedia.org/wiki/EurovisionNim

https://commons.wikimedia.org/wiki/EurovisionNim

Ma da li je moguće da su pojedine kompanije rešile da “nadigraju” pomamu za električnim automobilima? I da li je to i kako uopšte moguće? Naime, na zajedničkoj konferenciji za novinare, kompanije Toyota, Mazda i Subaru, zajedno s Kawasakijem i Yamahom, objavile su da će nastojati da postignu CO2 neutralnost ne samo putem električnih modela.

Dva proizvođača motocikala naglasila su svoju predanost motorima na vodonik, dok će Mazda razviti poseban 1,5 SkyActive-D koji pokreće biodizel. Isti će biti montiran u Mazdu2 pod nazivom Mazda Spirit Racing Bio concept koja će učestvovati na Super Taikyu trci u Yokohami, prenosi Revija HAK.

Toyota i Subaru će učestvovati u Super Taikyu šampionatu koristeći sintetička goriva dobijena iz biomase, dakle, koristiće BRZ i GR86. Međutim, da li će Toyota, Mazda i Subaru uspeti da obezbede dovoljnu proizvodnju navedenih goriva za neku buduću komercijalnu upotrebu? Ovo je pitanje koje,čini nam se, ni oni sami sebi nisu postavili!

Foto: https://commons.wikimedia.org/wiki/Matti Blume

Toyota je već neko vreme uključena u projekte vodonika. Uz tehnologiju gorivih ćelija, međutim, japanska kompanija planira da pravi motor na unutrašnje sagorevanje na ovo gorivo. On je konstrukcijski sličan benzinskim motorima.

Odluka Toyote, Mazde i Subarua nije iznenađujuća jer te tri marke nisu potpisale obavezu prodaje samo električnih automobila od 2035. kao što je predloženo tokom klimatske konferencije COP26. Zajedno s njima, čak ni Volkswagen, BMW, Hyundai i Honda nisu potpisali ugovor.

Izvor: Revijahak.hr

Exit mobile version