Električni Automobili

Kako da sačuvate kapacitet i domet baterije vašeg električnog automobila?

Postoje stvari koje vlasnik električnog automobila može da uradi da bi pomogao u očuvanju kapaciteta baterije EV-a. Na reću svih nas, današnji električni automobili dizajnirani su tako da automatski obavljaju pojedine radnje, olakšavajući nam posao.
Kao i većina električnih vozila, Tesla Model I vam omogućava da ograničite koliko se baterija puni.

Nemojte do kraja puniti ili isprazniti svoj EV

Ključ dugog veka trajanja baterije je da ne koristite njen pun kapacitet, barem ne sve vreme. Ono što možete da uradite kao vlasnik je da ne koristite bateriju ispod 10% stanja napunjenosti osim ako ne morate i ne punite preko 80 ili 90%. Većina EV vam omogućava da podesite nivo na kojem će automobil prestati da se puni iz ovog razloga. Za duža putovanja, jednostavno zanemarite ovi i napunite u potpunosti svoj EV, ali ne činite to često.


Birajte gde parkirate

Možda ne možete da birate gde ćete živeti, ali možete izabrati gde ćete parkirati. Najbolje je da svoj EV parkirate u hladu ili garaži.

Držite ga uključenim

Kao što je gore navedeno, držanje EV uključenog ne mora značiti njegovo punjenje do 100%. Omogućava vozilu (u zavisnosti od modela) da zaštiti svoju bateriju od preterane toplote ili hladnoće i unapredi kabinu za udobnost bez ugrožavanja dometa. Takođe sprečava duboko pražnjenje usled neupotrebe, što može biti štetnije za radni vek baterije od rutinskog pražnjenja pre ponovnog punjenja.

A šta je sa svakodnevnim korišćnjem električnog automobila?

Geotab izveštava da svakodnevno korišćenje električnog automobila u meri u kojoj je to moguće – sve dok ne pribegavate štetnom ponašanju da biste to uradili, kao što je često brzo punjenje jednosmernom strujom – nije rezultiralo ubrzanom degradacijom baterije. Da, kilometri i punjenje i pražnjenje se računaju, ali nema dodatnih neželjenih posledica povezanih sa čestom upotrebom.

Ne kupujte po kilovat-satima

Iz istog razloga zbog kojeg bismo upozorili da ne kupujete jedan SUV jer ima nešto više konjskih snaga ili veći rezervoar za gas od drugog modela, upozoravamo na upoređivanje specifikacija kilovat-sata baterije između modela. Postoji toliko mnogo drugih varijabli — kao što su težina, efikasnost i aerodinamika — da ove specifikacije same po sebi ne znače ono što bi mogle značiti. Prvi SUV možda neće biti brži ako je teži, a onaj sa većim rezervoarom možda neće ići dalje između punjenja ako je manje efikasan. Primer specifikacije baterije je ista priča, sa jednim mogućim izuzetkom: kada se porede različite verzije istog modela za razliku od Forda i Tesle.

Ako proizvođač ima na raspolaganju bateriju manjeg i većeg kapaciteta za isti EV, onda bi te razlike trebale biti značajne. „Veća“ baterija je skoro sigurno teža, ali možete se kladiti da je proizvođač automobila to uradio ili nadogradnja ne bi donela mnogo koristi.

Kada birate EV, a posebno kada upoređujete različite modele, uvek koristite osnovne specifikacije. Za ubrzanje, potražite 0-60 mph puta, a ne vrednosti kilovata (ili konjskih snaga) motora. Domet je nezgodan, ali uvek počnite sa brojkama koje procenjuje EPA umesto da pravite pretpostavke na osnovu kVh ocena baterija dva vozila.

Exit mobile version