Nova švedska vlada je prisiljena da donosi nepopularne odluke. Jedna od njih svakako se tiče popularizacije električnih automobila. Naime, prema odluci vlade, ukidaju se subvencije poznate kao klimatski bonus, koje se tiču kupovine novih električnih automobila, ali i punjivih (PHEV) hibrida.
Vlada je ponudila i objašnjenje. Kažu da su cenom i samim troškom vlasništva uporedivi s benzincima i dizelašima, pa “državna subvencija za uvođenje na tržište više nije opravdana”, prenosi Index.hr.
Budući da se klimatski bonus u Švedskoj isplaćuje najranije šest meseci po registraciji automobila, jasno je da će se bonus isplaćivati još u 2023. godini. Vlada pritom ističe da automobili kompatibilni s bonusom već sada čine oko polovine tržišta novih vozila.
Pravo na klimatski bonus imali su svi kupci novih automobila koji emituju manje od 60 g CO2/km. Od 1. januar ta granica se spušta na 30 g CO2/100 km.
Za električne automobile kupljene pre 8. novembra će se isplaćivati od 1. januara 2023. godine maksimalni bonus od 50.000 SEK ili 4600 evra, odnosno 10.000 SEK ili 920 evra za plug-in hibride. Isti bonus predviđen je za vozila s plinskom instalacijom. Malus, odnosno dodatna davanja za vozila koja imaju povišenu emisiju CO2, ostaje nepromenjen.
Podsetimo da su Šveđani jednom već zamrzli isplate bonusa, i to nakon što je prošle godine do avgusta bio potrošen celokupan iznos od 300 miliona evra predviđen za isplate klimatskog bonusa.
Izvor: Index.hr