Električni Automobili

Japanci izričiti: Za okolinu je bolje da vozite stari auto nego da kupite novi električni auto! Da li je?

Stari automobili su na lošem glasu kao veliki potrošači koji time značajno podstiču globalno zagrevanje. Međutim, nova studija koja dolazi iz Japana sugeriše drugačije pokazujući da je za okolinu bolje da zadržite svoj stari auto nego da kupujete novi električni automobil. U tom slučaju će u okolinu biti emitovano manje CO2.

Stručni tim sa univerziteta Kyushu naglašava da se većina rasprava vodi na bazi podataka o potrošnji energije i emisiji CO2 u eksploataciji. Nema sumnje, električna energija i vodonik su čistiji izvori energije, ali je potrebno potrošiti puno energije da se proizvedu takva vozila. Kako prenosi Index.hr, rezultati pokazuju da bi zadržavanje postojećih štedljivih automobila na putevima što duže imalo puno veći uticaj na redukciju emisije CO2 nego ubrzavanje globalne tranzicije na zelene tehnologije.

“Što brže menjate auto, to više CO2 emitujete. Nema razlike ni s električnim automobilima jer porastom potražnje rastu i emisije nastale u proizvodnji”, objašnjava profesor Shigemi Kagawa.

U Japanu je proizvodnja i zamena automobila zapanjujuće brz proces. Prosečan vek trajanja vozila, od proizvodnje do odlaska na otpad, iznosi samo 13 godina. Dodatno, kupac novog automobila ga prosečno vozi sedam godina i zatim opet menja automobil, pokazuju rezultati studije.

“Ugljenični otisak automobila ide puno dalje od samog goriva koje koristi. Da biste proizveli automobil na alternativno gorivo koji ima cilj smanjene emisije CO2, u vožnji morate da imate gvožđe, šrafove i matice za konstrukciju, fabrike za montažu i kontejnerske brodove za transport. Sve ove karike u lancu snabdevanja proizvode CO2”, objašnjava profesor Kagawa.

U Japanu su automobili odgovorni za oko 9% ukupnih emisija, a od toga 40% otpada na sagorevanje benzina u novim automobilima, a čak 24% dolazi od procesa proizvodnje. “Naša hipoteza je da je malo duža vožnja postojećeg automobila pokretanog motorom s unutrašnjim sagorevanjem tokom tranzicije na zelena vozila održiva strategija koja će pomoći okolini”, zaključuje Kagawa.

Studija je obuhvatila polovna vozila proizvedena od 1990 do 2016. godine te je na bazi nje stvoren algoritam uticaja “zamene automobila” na nacionalni ugljenični otisak. Prema njoj ispada da bi, ako postojeći vlasnik zadrži automobil 10% duže, to značilo smanjenje emisije CO2 za čak 30.7 miliona tona. Naravno, isto važi i ako bi vlasnici novih automobila duže vozili svoje automobile.

Zaključno, “možemo smanjiti emisije CO2 samim tim da duže vozimo postojeća vozila koja koristimo. Dodatno, što je auto štedljiviji, efekat je bolji”, poručuje Kagawa.

Izvor: Index.hr

Exit mobile version