Jedna od najvećih briga među vozačima kada se radi o prelasku na električne automobile jeste pražnjenje baterije, kao i dostupnost i vreme provedeno na punjaču, ali to je sada druga tema.
Nova studija o dometu je naime otkrila da EV koji se vozi toliko dugo da se baterija isprazni i ekran na kontrolnoj ploči pokazuje nula kilometra preostalog dometa može da vozi još 30 kilometara pre nego što se potpuno zaustavi!
What Car?, koji je sproveo istraživanje testiranjem 10 najnovijih električnih modela, rekao je da proizvođači namerno programiraju očitavnja dometa da budu konzervativna kako bi vozačima dali ‘međurezervoar za hitne slučajeve‘ pre nego što se baterija potpuno isprazni.
Utvrđeno je da je najbolji imao 8,1 posto manji domet od navedenog dometa s jednim punjenjem, dok je najgori bio gotovo petinu puta (18,6 posto) manji od zvaničnih WLTP proseka, navodi Jutarnji.hr.
U svakom slučaju, brojci je pomogla činjenica da je EV nastavio da vozi nekoliko kilometara nakon što je na kontrolnoj ploči pisalo da više nema energije u bateriji, što znači da proizvođači ipak ostavljaju “sa strane” nekoliko kilovata snage kao rezervu.
Dok benzinski i dizelski automobili mogu da voze oko 40 do 80 kilometra kada se upali lampica goriva, postoji veliki strah da će električni modeli odmah stati na putu kada domet dostigne 0 posto. Međutim, to očigledno nije slučaj.
Od provenjenih automobila, BMW i4 eDrive40 M Sport ne samo da je prešao najveću udaljenost s punjenjem, već je imao i najveći međurezervoar za hitne slučajeve. On može da pređe ukupno 509 kilometra, a 30 od tih kilometra je pređeno s digitalnim očitavanjem od 0 posto baterije.
Top lista:
- BMW i4: 30 km
- Kia Niro EV: 27,2 km
- Volvo XC40 Recharge: 27,2 km
- Volkswagen ID.5: 24 km
- Kia EV6: 20,8 km
- MG ZS EV: 20,8 km
- Tesla Model 3: 20,8 km
- Tesla Model Y: 17,6 km
- Cupra Born: 16 km
- BMW iX3: 8 km
Izvor: Jutarnji.hr