Toyotin direktor prodaje u Severnoj Americi Džek Holis izrazio je sumnju u realizaciju prodajnih ciljeva za električne automobile na američkom tržištu, jer, prema njegovim rečima, kupci jednostavno ne pokazuju interesovanje za električne automobile.
Toyota je poznata po razvoju hibridne pogonske tehnologije, ali već godinama okleva sa potpunom tranzicijom prema električnim vozilima. Japanski proizvođač čak je imao kampanju za promociju hibridnih modela ispred električnih, opisujući ih kao „samopunjive“.
Toyota veruje da kupci treba da i dalje imaju izbor kada je reč o vrsti pogona i insistira da će potrošači na kraju imati konačnu reč u smislu prihvatanja električnih vozila.
Vlasti Sjedinjenih Američkih Država, sa druge strane, veruju da će 50% ili više novih automobila biti potpuno električni do 2030. godine. Administracija u Vašingtonu postavila je ambiciozan cilj 2021. godine, a od tada mnogi proizvođači intenzivno rade na prelasku na električna vozila i predstavljaju javnosti svoje planove.
Prema „Forbsu“, električna vozila imala su udeo od nešto više od 5% na tržištu novih automobila u SAD u prvoj polovini 2022, što je više nego dvostruko u odnosu na prvu polovinu 2021.
Uprkos tome, Holis smatra da ni tržište niti infrastruktura nisu spremni i kaže da čak i kupci koji su spremni da kupe električno vozilo i mogu da ga priušte oklevaju jer su cene previsoke.
On je podsetio da Toyota prodaje hibridne automobile duže od 20 godina, ali da ljudi i dalje preferiraju modele sa tradicionalnim SUS pogonom. On je napomenuo da su hibridi cenovno pristupačniji od EV i da ih ne prati stres zbog punjenja baterije, ali da Toyota i dalje ne može da postigne da se oni masovno prodaju.
Izvor: Nacionalnaklasa.com