Jedno su garancije i garantni rokovi, koji su uglavnom do osam godina ili 250.000 km (ako kapacitet baterije padne ispod 70% postoji mogućnost besplatne zamene), ali šta nakon toga, kada su vozači prepušteni sami sebi?
Holandski Autoweek je bio radoznao pa je pitao servise koliko košta zamenska baterija, a iz Tesle, na primer, nije stigao nikakav odgovor. Audi, Fiat, Opel i Tesla ne objavljuju cene. Čak ni Volkswagen ne može ili neće da objavi tačne cene baterija nakon ponovljenih zahteva, navodi Revija HAK.
Nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra.
FVeliki raspon cena posledica je složenosti i broja artikala, rekao je portparol VW-a.
Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je i više nego transparentan.
Baterija za EQA košta 15.209 evra, baterije za EQS koštaju 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra.
Zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour bi trebalo da košta 6.538 evra, dok Honda naplaćuje 7283 evra zamensku bateriju u Hondi e.
Zamenska baterija za Dacia Spring košta 6.770 evra. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po komadu. Za laki automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.
Izvor: Revija HAK