Naslovna Vesti Stanice za zamenu baterija umesto punjača: Cilj je znatna finansijska olakšica!

Stanice za zamenu baterija umesto punjača: Cilj je znatna finansijska olakšica!

240
0

S obzirom na to da je trenutno najveći cilj smanjiti zagađenja, svi se trude da doprinesu trendu elektrimobilnosti. Kako bi podstakla razvoj elektromobilnosti, Indija priprema uvođenje stanica za zamenu baterija električnih vozila umesto stanica za punjenje.

Naime, ministarka finansija Nirmala Sitharaman najavila je da će uskoro biti finalizirana politika zamene baterija koja će se u početku odnositi na električne skutere, motocikle i rikše, prenosi Rojters.

Kao povod za ovu odluku zvaničnici navode brz proces zamene baterije koji traje manje od 10 minuta, dok punjenje zahteva pola sata do sat vremena u zavisnosti od punjača, ali i znatne finansijske olakšice za vlasnike električnih vozila. Naime, kako je baterija najskuplji deo električnog vozila, nova politika omogućiće kompanijama da ih ponude vozačima kroz zakupe ili pretplate što će posedovanje i upravljanje vozilom učiniti znatno prostupačnijim, a to je i cilj.

Tajvanska kompanija Gogoro, koja proizvodi zamenljive baterije i električne skutere, najavila je da će se udružiti sa najvećim proizvođačem motocikala Hero MotoCorp na postavljanju stanica za zamenu baterija u Indiji.

Zamena baterija električnih vozila sve je prisutnija u svetu elektromobilnosti, pa je tako kineska kompanija CATL, najveći svetski proizvođač EV baterija, pokrenula modularnu uslugu zamene baterija za električna vozila u Kini, piše INSIDEEVs. Vozači će moći da zamene baterije za jedan minut, a kompanija će, kako je najavljeno, u početku postaviti stanice u deset gradova širom Kine kojima će korisnici moći da pristupe preko aplikacije.

I Norveška je nedavno dobila prvu stanicu za zamenu baterija kineskog proizvođača NIO, a očekuje se da će do 2022. godine vozači električnih automobila u ovoj zemlji na raspolaganju imati još 20 ovakvih stanica.

Izvor: Energetskiportal.rs

Prethodni tekstElektrični automobili ipak nisu tako “zeleni”?
Sledeći tekstZašto bi ovo mogla biti kritična godina za električne automobile?