Naslovna Vesti Termini koje morate savladati kada su električni automobili u pitanju!

Termini koje morate savladati kada su električni automobili u pitanju!

570
0

Svet automobila se okreće naglavačke naletom električnih vozila koja trenutno izlaze na tržište. Automobili i kamioni sa unutrašnjim sagorevanjem postoje već 120 godina; oni su stara škola i o njima svi sve znamo. Ali dolazak električnih vozila i njihovih novoškolskih tehnologija iznedrio je potpuno novu klasu žargona o vozilima. Vreme je da utvrdimonajosnovnije.

Snaga motora
U Severnoj Americi, mnogi proizvođači automobila navode snagu električnih motora u konjskim snagama, kao što to čine za motore sa unutrašnjim sagorevanjem; međutim, snaga motora se takođe često izražava u kilovatima. Jedan kilovat je jednak 1,34 konjske snage. Dakle, ako vidite EV motor koji je ocenjen u kV, dodajte jednu trećinu tom broju i znaćete skoro tačno koliko konjskih snaga ima.

Kapacitet baterije
Baterija koja napaja električno vozilo sadrži energiju koja se meri u kilovat-satima. Ako ta jedinica zvuči poznato, to je verovatno zato što je ista ona koju koristi vaš provajder komunalnih usluga da vam naplati potrošnju električne energije u vašem domu.

Kapacitet baterije u kVh je vreme u satima tokom kojeg baterija može da proizvede snagu u kilovatima. Na primer, manji EV sa dometom od 200 milja često ima bateriju od oko 60 kVh. To znači da može da obezbedi 30 kV (ili oko 40 konjskih snaga) dva sata uzastopno. To možda ne zvuči mnogo, ali EV-ima koji putuju stalnom brzinom obično je potreban samo delić te snage, a deo energije koja se koristi za ubrzanje vozila i prevazilaženje aerodinamičkog otpora i otpora na putu može se ponovo uhvatiti regenerativnim kočenjem. Postoje dve varijacije kapaciteta baterije na koje možete da naiđete: mi navodimo „upotrebljivi“ kapacitet, količinu koju automobil može da crpi, dok neki proizvođači automobila navode ukupan ili „bruto“ kapacitet, koji uključuje bafere koji sprečavaju da se baterija potpuno isprazni do nule .

Kućno punjenje
Danas, većina kilometara električnih automobila dolazi iz baterija napunjenih kod kuće ili na poslu. Postoje dve vrste kućnog punjenja. Prvi, nazvan Nivo 1, koristi standardnu zidnu utičnicu od 120 volti; drugi, nazvan Nivo 2, koristi snažnije kolo od 240 volti slično onom koji je potreban za pokretanje električnog šporeta ili mašine za sušenje veša.

Vlasnici koji treba da dopune više od 30 ili 40 milja dometa svakog dana treba da instaliraju namensku opremu za punjenje nivoa 2 sa sopstvenim kablom za punjenje u ili na svojoj garaži. Sistemi nivoa 2 generalno pune EV baterije oko šest do skoro 20 puta brže od povezivanja nivoa 1, u zavisnosti od izlazne snage kola i onoga što automobil može da prihvati. Oni vozači koji dnevno prelaze manje od 30 milja mogu dobiti utičnicu od 120 volti i prenosivi kabl za punjenje od 120 volti koji dolazi uz automobil.

DC brzo punjenje
Dok punjenje nivoa 1 ili 2 koristi naizmeničnu struju (AC) iz električnih instalacija zgrade, najbrži tip punjenja je poznat kao DC brzo punjenje. Ovo nije nešto što biste instalirali u svojoj kući; namenjen je za podršku električnim vozilima za putovanja na velike udaljenosti i obično se nalazi na javnim stanicama za punjenje.

Imajte na umu da je brzo punjenje obično najproduktivnije između oko 5 i 80 procenata napunjenosti baterije, jer – kao i vaš mobilni telefon – brzina punjenja se usporava kako je baterija punija.

Prethodni tekstPorsche se ne zaustavlja: Stižu novi električni modeli, najavljena i mreža stanica za punjenje!
Sledeći tekstU Francuskoj električni automobili prestigli benzince!