Prodaja električnih vozila globalno se udvostručila tokom prošle godine, a prednjače evropski i kineski kupci, prema novim podacima.
Ovo su samo neki od nalaza londonske kompanije za poslovnu obaveštajnu analizu automobila Jato Dinamics, koja kaže da je udeo električnih vozila na baterije sa 3,1% porastao na 6% na svetskom tržištu automobila između 2020. i 2021.
U Evropi su rast pokretale kompanije sa postojećim uporištem u regionu, kao što su Folksvagen grupa i Stelantis, kao i Tesla, naravno.
BEV vozila rade isključivo na baterije, za razliku od hibrida, koji kombinuju električnu vožnju i vožnju na fosilna goriva.
„U 2021. godini, popularnost BEV-a je porasla među potrošačima u Evropi i Kini i počela je da dobija na snazi u Severnoj Americi, međutim, druga tržišta širom sveta su nastavila da zaostaju“, rekao je Jato.
Državni podsticaji su i dalje igrali ključnu ulogu u podršci prihvatanju BEV-a, navodi Jato kompanija.
Navodi se da su nove ponude lidera na tržištu električnih vozila, „u kombinaciji sa rastućom svešću o prednostima za životnu sredinu, značile da su potrošači počeli da gledaju na ova vozila kao na ozbiljnu alternativu tradicionalnim benzincima i dizel motorima“.
Tržište BEV-a u Severnoj Americi takođe je napredovalo, ali su brojni faktori usporili značajno usvajanje.
Istorijski gledano, tržište je bilo oblikovano potražnjom potrošača za terenskim vozilima i kamionima sa velikom potrošnjom goriva. Ali pojava brendova kao što je Tesla i globalno povećanje cena energije sada podupiru promenu na tržištu.
Tesla Elona Maska ostaje kralj BEV-a, prema podacima.
„Zahvaljujući dolasku modela 3 u Severnu Ameriku 2018. godine i Kinu i Evropu 2019. godine, Tesla je uspeo da zadrži svoje pozicije kao vodeći svetski proizvođač BEV-a”
„Iako je model I takođe bio uspešan, Tesla je uspeo da zadrži pažnju potrošača i nastavi postepeno širenje sa relativno ograničenom ponudom “, rekao je Jato.
Deo vladinog plana za smanjenje emisija je da do 2030. godine na putu bude 1 milion EV.
Međutim, kritičari su postavili pitanje kako će se taj broj postići, sa nedostatkom trenutne infrastrukture kao i preprekama za pristupačna korišćena električnih vozila.