Poprilično su veliki gubici energije bezinskih i dizelskih motora, a to se uglavnom odnosi na energiju. NPa ipak, ni električni automobili nisu bez gubitaka. Električni motori mnogo su efikasniji, ali problemi se javljaju pri punjenju. Potrošnja električnih automobila ne sastoji se samo od električne energije koju vozilo troši tokom vožnje. Takođe, morate uračunati i takozvane gubitke pri punjenju, odnosno električnu energiju koja se plaća prilikom punjenja, ali ne dolazi do baterije automobila. Upravo taj gubitak nije isti kod svih vozila.
Stručnjaci iz Austrijskog autokluba (ÖAMTC) analizirali su četiri modela vozila, a rezultat je pokazao da gubici pri punjenju električnih automobila mogu iznositi i do deset posto. Gubici pri punjenju javljaju se na različitim tačkama u lancu između stanice za punjenje, kabla za punjenje i vozila, a većina se gubi prilikom pretvaranja naizmenične struje. Prema studiji, to je jedan od razloga zašto su cene na jednosmernim punionicama u javnom sektoru obično više od onih na naimeničnim stanicama za punjenje. Operateri stanica za punjenje na jednosmernu struju bi na kraju svega gubitke od konverzije preneli na krajnjeg kupca kroz višu cenu.
Prilikom punjenja naizmeničnom strujom na zidnoj kutiji ili na stanici za punjenje naizmenične struje u javnom sektoru, potrebna konverzija odvija se samo u vozilu, u takozvanom on-board punjaču (OBC). Prema studiji, ti gubici iznosili su oko sedam do devet posto, u zavisnosti od kvaliteta i učinkovitosti punjača vozila. Kada bi uzeli u obzir ceo lanac gubitaka u procesu, studija pokazuje da postoje gubici punjenja od oko deset posto kada se puni naizmeničnom strujom.
Kod punjenja naizmeničnom strujom Peugeot je pretrpeo najveći postotak gubitaka punjenja, 4,59 kWh čini 9,92 posto. Hyundai je izgubio 8,79 posto (6,68 kWh), VW 8,25 posto (4,84 kWh) dok je punjenje Tesla Modela 3 bilo najučinkovitije s gubitkom od 6,69 posto (na 4,84 kWh). Hyundai je ukupno bio najučinkovitiji kada je reč o punjenju jednosmernom strujom. Gubitak na strani punionice bio je 5,66%, a automobila 0,41%. Tesla je ovde bio drugi sa 6,09% odnosno 0,46%, VW treći s više s 8,07% na strani mreže i 2,55% na strani automobila, a Peugeot je i ovde bio poslednji sa izgubljenih 9,02% na stanici za punjenje i 3,56% u samom automobilu.
Izvor: Revijahak.hr