Operateri stanica za punjenje baterija električnih automobila povećavaju cene. Tesla takođe koriguje cenovnik na svojim Supercharging lokacijama širom Evrope.
Ovo možda ne izgleda dobro, ali je u suštini bilo očekivano. Evropa se suočava s porastom cena energenata, što znači da električna energija za automobile samo prati vladajuće trendove.
Jedan od provajdera u Velikoj Britaniji je odlučio da uspostavi paušal od jedne funte po kWh. To znači da je cena nepromenljiva, bez obzira na korišćenje. Korisnici koji odaberu sporiji AC punjač, plaćaće isto, bez razlike.
Ovaj trend je ozvaničen od strane Osprey Charging Networka, koji ima CCS, CHAdeMO i Type 2 punjače širom Velike Britanije. Pokrivajući veći deo Engleske, Velsa i neke delove Škotske, ova kompanija ne zahteva bilo kakvo članstvo, ne uključuje iznenadne naknade i ne nalaže minimalnu potrošnju.
U julu, dotična kompanija je naplaćivala 0,66 funti po kWh, dok je u avgustu 2021. cena bila 0,40 funti po kWh. Pre avgusta 2021., Oprey je primenio paušal od 0,36 funti po kWh. Cena punjenja električnog automobila kod ovog provajdera se gotovo utrostručila u nešto više od godinu dana.
Tesla je doneo gotovo identičnu odluku. Ovaj proizvođač je putem elektronske pošte izvestio vlasnike automobila koji koriste Superchargere i obavestio ih o „korigovanju“. Međutim, za razliku od Ospreya, Supercharging je podigao cene u različitim evropskim zemljama za oko 10 do 25 odsto. Francuska je najjfeftinija zahvaljujući nacionlizovanim energetskim kompanijama i investicijama u nuklearne elektrane.
Pored toga, Tesla ima različite cene za vlasnike elektromobila koji su učlanjeni ili voze automobile drugih marki. Iz tog razloga je punjenje na Superchargeru najskuplje u Belgiji, gde učlanjeni trenutno plaćaju 0,74 evra za kWh, dok drugi moraju da plate 0,89 evra za kWh. U SAD, Tesla generalno naplaćuje oko 0,29 evra po kWh noću, odnosno 0,58 evra danju.
Na kraju, još jedan važan evropski EV provajder je Ionity. Njegova tarifa za kupce koji nisu pod ugovorom s proizvođačem, ili se nisu učlanili, u sličnoj su situaciji kao s Teslinim punjačima, i u većini slučajeva plaćaju 0,79 evra po kWh, izuzev u Francuskoj, naravno. U „Zemlji galskih petlova“ korisnici plaćaju 0,69 evra za kWh. Glavna razlika je što Ionity manje naplaćuje onima koji ne koriste brze punjače – 0,49 evra.
Izvor: Auto Moto Show