Strateški, evropska i američka autoindustrija nikada nisu bili u ovakvoj situaciji potpune zavisnosti u celom segmentu poslovanja. Jednostavno, zavisnost o kineskim, japanskim i južnokorejskim baterijama za električne automobile je prevelika.
SAD i Evropa planiraju da to smanje, ali ništa se ne odvija preko noći i ništa nije besplatno. Ideja je gotovo anulirati potrebu za uvozom baterija do 2030. godine i ulaganjima koja su veća od 160 milijardi evra, piše Financial Times pozivajući se na izveštaj Goldman Sachsa.
Kineska dominacija bi mogla da se poništi protekcionističkom politikom u SAD-u i Evropi, ali i alternativnim hemijskim sastavom baterija koje zahtevaju manje minerala iz Kine, odnosno porastom recikliranja baterija, piše Revija HAK.
Što se troškova tiče, potrebno je potrošiti 78,2 milijarde dolara na potrošnju baterija, 60,4 milijarde dolara na potrošnju komponenti i 13,5 milijardi dolara na iskopavanje litijuma, nikla i kobalta, kao i 12,1 milijardu dolara na rafinisanje tih materijala.
Izvor: Revijahak.hr