Volkswagen je objavio da sada kontroliše najveću evropsku mrežu stanica za punjenje električnih automobila, s oko 400.000 jedinica.
Nemačka kompanija je ovo ostvarila preko svog ogranka Elli. Dotična mreža sada sadrži 400.000 punjača u 27 zemalja, doživevši dramatičan napredak, udvostručivši se u poslednjih godinu i po dana.
Evropa, kao što znamo, vrši priličn agresivnu kampanju koja vodi ka potpunom usvajanju električnih automobila. Zauzvrat, Stari kontinent je takođe investirao u širenje infrastrukture koja podržava čitavu priču vezanu za elektrifikaciju. Radi se o milijardama koje su potrošili investitori i vladine agencije. Jedan od takvih investitora je i Volkswagen.
Njegova podružnica Elli, nije zapravo operater u oblasti punjenja elektromobila, već je više platforma koja klijentima omogućava da lako priključe i pune baterije svojih vozila na različitim punjačima brojnih operatera. Primera radi, sudeći po Volkswagenovom saopštenju za medije, dotičnih 400.000 punjača, koji su deo Ellijeve mreže, kontroliše preko 800 provajdera. Kako je istaknuto u tom materijalu, mreža za punjenje je laka i brza za korišćenje i iznad svega dostupna širom Evrope.“
Najnovija akvicizija Volkswagenovoj Elli mreži je na severu Evrope, gde je Volkswagen inkorporirao oko 24.000 Vattenfall stanica u Nemačkoj, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj, uz 1.000 visokoenergetskih punjača (HPC), kojim upravlja Fastned u Holandiji, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Belgiji, Francuskoj i Švajcarskoj.
Najnoviji dogovor dolazi nakon brojnih drugih iz Ionityja, BP Pulsea itd. Ovo je kompaniji pružilo značajno uporište u Velikoj Britaniji i Irskoj, gde je BP Pulse investirao u postavljanje 7.000 punjača.
Rast Volkswagenove infrastrukture za punjenje predstavlja ogroman korak u pravom smeru, posebno u obzir uzimajući takozvanu „anksioznost u vezi s dometom i punjenjem“, što su stvari koje najviše zabrinjavaju potencijalne kupce električnih automobila. S druge strane, procenat električnih vozila na evropskom tržištu se značajno popeo, približavajući se tački posle koje više neće biti predmet subvencija i povlastica.
Dok infrastruktura i dalje mora značajno da se razvija, posebno van Evrope, ovo je sjajan pokazatelj onoga što će doći u budućnosti i šta će druga tržišta takođe morati da urade.
Izvor: Automotoshow.rs