Subaru je konačno predstavio svoje prvo potpuno električno vozilo, Solterru, koje je rezultat dvogodišnjeg zajedničkog razvojnog projekta sa Toyotom!
Lansiranje SUV-a dolazi usred sve veće potražnje za električnim vozilima dok zemlje širom sveta pooštravaju ekološke propise kako bi smanjile emisiju ugljenika. Toyota je nedavno objavila svoju verziju električnog vozila na baterije, bZ4X.
Tehnološki pomak od motora sa unutrašnjim sagorevanjem predstavlja izazov za manje proizvođače automobila, kao što je Subaru, koji i nemaju velike mogućnosti bar što se tiče finansiranja i više nego skupog razvoja električnog automobila. Istovremeno, to je prilika za vrhunske proizvođače automobila, kao što je Toyota, da potpomognu manjim “suparnicima”.
„Tržište električnih vozila još nije zrelo, pa ćemo na njega odgovoriti produbljivanjem naše saradnje sa Toyotom“, rekao je izvršni direktor Subarua Tomomi Nakamura tokom predstavljanja.
Za sada, rekao je on, Solterru će proizvoditi Toyota u Japanu, a Subaru bi mogao da preseli proizvodnju na svoje glavno tržište, Sjedinjene Ameičke Države, kada bude imao dovoljan obim prodaje.
Toyota koja je pionir u proizvodnji hibridnih električnih automobila planira da ima liniju od 15 BEV modela do 2025. godine. Takođe će potrošiti 13,5 milijardi dolara u narednoj deceniji na proširenje kapaciteta proizvodnje auto baterija.
Prodaja vozila u Subaruu je manje od jedne desetine, samim tim manja je od prodaje Toyote, najvećeg svetskog proizvođača automobila po obimu proizvodnje.
Soltera sa pogonom na prednje točkove ima domet od 530 km, dok verzija sa pogonom na sve točkove može da pređe 460 km sa jednim punjenjem, navodi Subaru u saopštenju za javnost.
Kao i kod Toyote bZ4X, očekuje se da će baterija, čak i nakon 10 godina vožnje, i dalje delovati s 90% svojih izvornih performansi (ciljane vrednosti tokom razvoja a predviđa se da će rok trajanja i kilometraža biti 10 godina ili 240.000 km, šta pre nastupi).
Solterra EV na tržište po ranijim najavama stiže sredinom sledeće godine, a prodavaće se između ostalog i u Evropi.
Toyota poseduje petinu Subarua i ima 5% udela u kompaniji Mazda Motor Corp, koja planira da lansira 13 električnih vozila do 2025. godine, uključujući hibride i BEV koji će uključivati Toyotinu tehnologiju.