BMW će proizvodnju električnih Minija iz fabrike u blizini Oksforda sledeće godine prebaciti u Kinu, prenosi Times. Ta vest je veliki udarac onima koji su se nadali da bi Velika Britanija mogla da postane globalno središte za proizvodnju vozila s nultom emisijom CO2.
Nedugo nakon referenduma o Bregzitu 2016. Honda je odustala od planova za proizvodnju električnih automobila za evropsko tržište u svojoj fabrici u Britaniji. Japanski proizvođač je prebacio proizvodnju nazad u Japan i zatvorio fabriku u britanskom Svindonu uz gubitak više od 3000 radnih mesta, podseća Jutarnji.hr.
BMW ostaje na periferiji Oksforda, gde godišnje proizvede 40.000 električnih Minija. Odluku su objavili nakon vesti da će jedina velika britanska investicija u fabriku baterija, koju gradi Britishvolt na severoistoku Engleske, propasti ako ne dobije pomoć od 230 miliona evra.
Pre samo godinu dana, tadašnji premijer Boris Džonson je obećao na samitu o klimatskim promenama Cop26 u Glazgovu da će finansirati “revoluciju električnih automobila od milijardu funti”, što je trebalo da stvori stotine hiljada radnih mesta. Njegova prethodnica Tereza Mej je želela da Britanija postane svetski lider u proizvodnji električnih vozila.
Osim električnog Minija, kineska fabrika nastala zajedničkim ulaganjem BMW-a i Great Wall Motora će takođe proizvoditi sledeću generaciju Mini Acemana s nultom emisijom. Novu električnu verziju najvećeg modela Minija, Countrymana, BMW je odlučio da proizvodi u svojoj fabrici u Lapcigu.
U Oksfordu bi trebalo da se i dalje proizvodi Mini sa tri i pet vrata sa SUS motorima, kao i kabriolet za tržišta poput SAD-a, Japana i Bliskog istoka. BMW je potvrdio da neće zaustaviti proizvodnju Minija s motorima s unutrašnjim sagorevanjem do 2030-ih.
Stefani Vurst, nova šefica Minija, odbacuje sumnje da bi britanski potrošači mogli da se usprotive kupovini Minija proizvedenog u Kini, rekavši da ne vidi razlog za to, s obzirom da britanski vozači već kupuju neke modele BMW-a proizvedene u Kini.
Izvor: Jutarnji.hr