Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija koje proizvodi automobilska industrija, poručio je šef italijanskog udruženja ANFIA, upozorivši da bi električna mobilnost u Italiji mogla da ugrozi više od 70.000 radnih mesta.
I druge tehnologije bi mogle pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve i istovremeno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mesta u Italiji, rekao je predsednik udruženja italijanskih proizvođača automobila Paolo Scudieri.
“Mislim na moguć opipljiv doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika”, pojasnio je Scudieri, dodavši da italijanska automobilska industrija već puno ulaže u vodonik.
Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korišćenje modifikovanih verzija SUS motora, umesto prelaza na komercijalna električna vozila na baterije (BEV).
Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi po njemu oko 73.000 radnih mesta u Italiji u idućim godinama, a električna mobilnost ne bi kompenzovala gubitak jer će prema nekim procenama otvoriti oko 6.000 novih radnih mesta.
Scudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno njih 2.200, moglo da stavi ključ u bravu jer još nisu ni počeli da preusmeravaju proizvodnju na električnu tehnologiju.
Evropska komisija je predložila svođenje emisija CO2 iz autoindustrije neto na nulu do 2035., u sklopu većeg paketa mera zaštite klime koji bi onemogućio prodaju novih vozila na fosilna goriva u EU.
O predlogu će sledeće nedelje raspravljati Evropski parlament, napominje Reuters.
U EP-u se još nije iskristalizovalo većinsko mišljenje, tvrdi šef italijanskog udruženja.
“Važan će biti svaki glas, a moja je želja da naši zastupnici u Evropskom parlamentu pri glasanju vode računa i o interesu svoje zemlje”, rekao je Scudieri.
Izvor: Seebiz.eu / HINA