Kupovina električnih automobila krije jedan zanimljiv biznis koji nije izvan zakona, ali nije ni potpuno legalan ili, bolje rečeno, moralan. Naime, ako koristite državne subvencije, to je novac svih građana neke države. Dakle, kupite električni automobil koji je jeftiniji 7, 8, 9… hiljada evra i zatim ga odmah preprodate. Na zaradi ste, i to ne maloj. Ako usvojite ovaj poslovni model, za dve, tri godine možete zaraditi priličan novac.
Sada je francuska država odlučila da prekine tu praksu. Prema novim francuskim pravilima, vlasnici moraju da zadrže svoje novo električno vozilo 12 meseci umesto dosadašnjih šest, i moraju da pređu minimalno 6000 km pre prodaje, navodi Revija HAK. Ako bilo koji od tih uslovina nije ispunjen, podsticaj se mora nadoknaditi vladi.
Cene polovnih automobila su skočile poslednjih meseci, a novih automobila je malo zbog problema u lancu snabdevanja. Električni automobili su ostali posebno poželjni zbog povećanja cena benzina i dizela koje je podstaknuo rat u Ukrajini. Neki polovni električni automobili su čak skuplji od novih vozila.
Francuski bonus kupcima je jedan od izdašnijih u Evropi. Privatni kupci automobila do 45.000 evra mogu da dobiju 6000 evra (podsticaj ne sme da bude veći od 40 posto cene), a 1000 evra za automobile između 45.000 i 60.000 evra. Električna komercijalna vozila dolaze s podsticajem od 7000 evra.
Izvor: Revijahak.hr