Subaru Corp. ima za cilj da izgradi namensku fabriku električnih vozila (EV) u Japanu krajem ove decenije, saopšteno je u četvrtak, kao deo povećanja od 1,9 milijardi dolara za odgovor na rastuće potražnje za automobilima na baterije na svom glavnom severnoameričkom tržištu.
Subaru, poznat po svom outback crossoveru, već dugo je snažno prisutan u Sjedinjenim Američkim Državama i u četvrtak je upozorio da njegovi američki dileri imaju samo rekordno niske zalihe od oko 5.000 vozila, što odražava pritisak u lancu snabdevanja.
Planira da pokrene mešovitu proizvodnu liniju benzinskih i električnih vozila oko 2025. godine pre nego što otvori proizvodnu liniju samo za EV u novoj fabrici nakon 2027. godine, navodi se u saopštenju. Ovaj potez bi bio prvi za Subaru. Drugi japanski proizvođači automobila tek treba da zvanično objave planove za izgradnju namenske fabrike električnih vozila.
Japanski proizvođači automobila ubrzavaju svoju proizvodnju električnih vozila u pokušaju da povrate izgubljenu poziciju.
„Tržište električnih vozila se veoma brzo menjalo tokom prošle godine“, rekao je izvršni direktor Subarua Tomomi Nakamura.
Planira da uloži 250 milijardi jena (1,93 milijarde dolara) u narednih pet godina kako bi podstakla elektrifikaciju.
Vozila proizvedena u novoj fabrici izvoziće se u inostranstvo, rekao je Nakamura, odbijajući da otkrije detalje o proizvodnim mogućnostima i da li će proizvoditi automobile Tojote Motor Corp.
Najava je stigla istog dana kada je Subaru počeo da prima porudžbine za svoj prvi masovno proizveden EV, Solterra, razvijenu zajedno sa Tojotom u Japanu. Subaru je, međutim, prepustio proizvodnju automobila Tojoti, koja je takođe upravo predstavila svoj prvi električni automobil na baterije.
Odvojeno, Subaru je prijavio pad operativnog profita u celoj godini od 12% na 90,45 milijardi jena (701 milion dolara). Za tekuću finansijsku godinu koja je počela u aprilu, predviđa se operativni profit od 200 milijardi jena, više nego dvostruko u odnosu na tek završenu godinu.