Kada je u pitanju omiljeni brend električnih automobila najveći izbor kineskih potrošača je BID, poznati kineski proizvođač automobila.
Tesla je na drugom mestu, a treći na listi je nemački Volkswagen. Kompanija Bernstein koja je objavila najnovije rezultate istraživanja kineskih potrošača koja je obuhvatila oko 1600 ispitanika.
Većina anketiranih živi u većim kineskim gradovima i u proseku ima oko 35 godina i mesečne prihode od oko 19.000 juana (2.969 dolara), navodi istraživačka firma.
Skoro polovina ispitanika izjavila je da će razmisliti o kupovini električnog vozila, navodi se u izveštaju, ističući da ih privlače prvenstveno niži troškovi, bolje iskustvo vožnje i naravno ekološka prihvatljivost.
Interesantan je i podatak da se kupovina električnog automobila poput Nie ili Xpenga udvostručila ove godine i stigla do brojke od 9,5%, u odnosu na oko 5% u poslednjih nekoliko godina.
Kineski startapovi su zauzeli prvo mesto kada je kupovina električnih automobila u pitanju jer isti ti automobili koštaju oko 23.473 dolara, što je u odnosu na ostale marke električnih automobila zaista primamljivo i pristupačno. Na drugom mestu se nalazi kompanija Tesla, najverovatnije zbog svojih performansi a nakon nje slede vrhunski nemački brendovi poput BMW-a i Audija, pokazalo je istraživanje.
S druge strane, među automobilima svih kategorija, prvoklasni nemački brendovi nalaze se na prvom mestu, a slede japanski brendovi Toyota, Honda i Nissan, i kineski brendovi, uključujući kompanije BYD i Geely, navodi se u izveštaju.
Kina je trenutno jedno od najvećih svetskih tržišta koja se i više nego odlično probija i prelazi na električna vozila.