Šta je to što najviše brine potencijalne kupce električnih automobila? Prvo domet, a nakon toga i izdržljivost baterija! S obzirom na to da do sada vozači nisu mogli da pristupe pouzdanim informacijama o tome koliko će baterije električnih vozila zadržavati kapacitet tokom perioda eksploatacije, dovedena je u pitanje moguća investicija vozača u električna vozila. Konačno bi i to moglo da se promeni zahvaljujući predlogu novog pravnog instrumenta za osiguranje minimalne trajnosti baterija ugrađenih u električne i priključne hibridne automobile, koji je odobrio Svetski forum za harmonizaciju propisa o vozilima (WP.29), čiji je domaćin Ekonomska komisija UN-a za Evropu (UNECE).
Ovu odluku podržavaju Kanada, Kina, Japan, Republika Koreja, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Severne Irske, Sjedinjene Američke Države i Evropska unija, a cilj je regulacija degradacije baterija, prenosi Revija HAK.
Nove odredbe, razvijene kao Globalni tehnički propis UN-a (GTR), zahtevaće od proizvođača da potvrde da će baterije ugrađene u njihova električna vozila (EV) izgubiti manje od 20% svog početnog kapaciteta tokom 5 godina ili 100.000 km i manje od 30% tokom 8 godina ili 160.000 km.
Time bi se sprečilo korišćenje nekvalitetnih baterija, čime bi se osiguralo da se u električna vozila ugrađuju samo trajne baterije. To je ključno za povećanje poverenja potrošača i poboljšanje ekoloških performansi električnih vozila. Duže trajanje svake baterije bi pomoglo u smanjenju potreba za sirovinama potrebnim za njihovu proizvodnju i smanjenju otpada iz iskorišćenih baterija.
Prema predloženoj uredbi, tačne informacije o stanju i preostalom kapacitetu baterije biće besplatno dostupne vlasniku vozila. To će pružiti vredne informacije kupcima na tržištu polovnih električnih vozila. Svako vozilo moraće da prijavi status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim telima, putem bežičnog prenosa podataka ili na drugi način koji će se utvrditi zavisno od lokalnih uslova.
Usaglašeni predlog će biti stavljen na glasanje na sednici WP.29 u martu 2022. Zemlje koje glasaju za novi zakonski tekst moraće da ga prenesu u svoje nacionalno/regionalno zakonodavstvo s posebnim vremenskim okvirom stupanja na snagu novog zakona, koji bi mogao da stupi na snagu već 2023. godine.
Izvor: Revijahak.hr