Još tokom prošle godine izvršni direktor Elon Mask najavio je da će Tesla napraviti električni automobil čija će cena iznostiti “tričavih” 25.000 dolara.
U planu je da se napravi snažno električno vozilo od 25.000 dolara koje je potpuno autonomno.
Nakon objave saopštenja o novom električnom automobilu i njegovoj ceni mnogi su se pitali kako je moguće da cena bude manja a performanse automobila takve?
Prema rečima samog izvršnog direktora Maska, ova cena postignuta je zahvaljujući Teslinoj novoj bateriji i proizvodnji baterije koja će smanjiti troškove za preko 50%.
Teslin električni automobil vredan 25.000 dolara, koji se često naziva i “Tesla model 2“, upoređen je sa novim električnim hečbekom koji je Tesla planirao da proizvodi u Kini i izvozi na globalnom nivou.
Prošle godine Tesla je najavio planove za osnivanje novog istraživačko-razvojnog centra u Kini za izradu električnih automobila u kineskom stilu.
Nedugo nakon ove objave počele su da pristižu prijave za dizajn malog električnog automobila kineske proizvodnje.
Izvori koji su prisustvovali sastanku rekli su da je izvršni direktor rekao da namerava da započne proizvodnju novog električnog automobila vrednog 25.000 dolara 2023. godine.
Na istoimenom sastanku raspredalo se o tome i da li će ovaj novi model imati volan i papučice ili će se proizvoditi bez ove dve komponente.
Naime, još 2019. godine Tesla je predstavio sliku vozila bez volana i papučica i rekao da je cilj da se takvo vozilo pusti u roku od dve godine.
Izgleda da sve govori u prilog tome da Tesla želi potpunu autonomiju za novi električni automobil od 25.000 dolara.
Tesla trenutno pokušava da objavi svoj softver za punu samoupravljačku beta verziju u SAD-u do kraja meseca.
Kada se softver, koji i dalje zahteva pažnju vozača, pojavi, Tesla će ga poboljšati koristeći dobijene podatke i pokušaće da ga učini sigurnijim od ljudskih vozača kako bi dobio regulatorno odobrenje da ga koristi kao pravi, potpuno samovozeći sistem.
Napredak koji je postignut na tom planu diktiraće da li će novo vozilo Tesla doći sa volanom ili ipak ne.