Evropska energetska kriza zadala je teške lekcije o riziku koji dolazi sa oslanjanjem na samo jedan izvor goriva, odnosno na baterije u slučaju industrije električnih vozila, navodi Markus Hejn (Markus Heyn), rukovodilac sektora za usluge mobilnosti u kompaniji Robert Bosch.
“Trenutno snosimo posledice nestašice gasa i Nemačkoj i Evropi jer smo pripremili nedovoljno alternativnih rešenja”, kaže Hejn, koji je takođe član upravnog odbora u kompaniji za proizvodnju automobilskih delova.
Prema njegovim rečima, automobilska industrija bi trebalo da iskoristi ovu priliku da se preispita šta se može učiniti ukoliko dođe do nestašice baterija, piše Bloomberg.
Kako kaže Hejn, u tom slučaju svi bi sigurno želeli da dođu do alternativnog izvora energije za baterije, koji može postojati u koliko na vreme počne da se radi na njemu.
Alternativna rešenja za baterije koja treba uzeti u razmatranje su, između ostalih, ćelije koje koriste vodonik i kiseonik kao gorivo za pokretanje električnih motora.
Infrastruktura koja se razvija za kamione na duge relacije takođe je dobro prilagođena da „podrži snabdevanje putničkih automobila“, dodao je Hejn.
Baterije su jedan od glavnih razloga visokih cena električnih vozila (EV) i unapređenje tehnologije do sada je donosilo godišnje dobitke po osnovu povećanja efikasnosti. Ta putanja rasta je sada ravna linija jer cene sirovih materijala rastu, otežavajući tako auto-proizvođačima da ostvare prognoze prema kojima će EV uskoro nuditi iste marže kao vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Izvor: Biznis.rs