Home Vesti Sony Honda Mobility Company najavio: Prvi automobili u prodaji 2025. godine

Sony Honda Mobility Company najavio: Prvi automobili u prodaji 2025. godine

0
Sony Honda Mobility Company najavio: Prvi automobili u prodaji 2025. godine

Nakon predstavljanja dva električna koncepta, Sony je početkom godine najavio da je u potrazi za partnerima s kojima će zajedničkim snagama ući u segment električnih vozila.

Ta misija je ubrzo privedena kraju, jer je već početkom marta ostvaren kontakt s Hondom, tako da je kreiran zajednički poduhvat dve japanske kompanije s udelom 50:50. Inicijalno, novi entitet je nazvan „New Company“. Sada znamo i zvaničan naziv – Sony Honda Mobility Inc. sa sedištem u Tokiju će biti uspostavljen pre kraja ove godine.

Početak prodaje elektromobila iz ove saradnje je zakazan za 2025., kada će Sony i Honda takođe započeti rad na uslugama prevoza. Što se ostalih detalja tiče, oni su siromašni za sada, ali ono što možemo da izvučemo iz dostupnih informacija je na koji način će biti podeljena odgovornost između dve kompanije. Naime, jednu polugu Sony Honda Mobility Inc će činiti „vrhunske Hondine tehnologije na planu ekologije i bezbednosti, sposobnost razvoja u sferi mobilnosti, proizvodna tehnologija u oblasti karoserija i iskustvo u upravljanju postprodajnim uslugama“. U isto vreme, Sony će obezbediti „ekspertizu u razvoju i primeni optike, senzora, telekomunikacija, umreženosti i info-zabavnih tehnologija, da bi se uspostavila nova generacija mobilnosti i usluga prevoza koje su u blisko povezane s korisnicima i životnom sredinom, uz nastavak evoluiranja i napretka na tom planu“.

Dve strane imaju za cilj da kreiraju „električna vozila s visokom dodatom vrednošću“, ali je prerano reći da li su Sonyjevi Vision-S01 sedan i Vision-S 02 krosover, na bilo koji način povezani s novim talasom elektromobila. Vredno je napomenuti da Honda, koja je poput ostalih japanskih proizvođača nešto kasnije pristigla na „električnu žurku“, već sada ima ugovor s General Motorsom u okviru kojeg može da koristi Ultium platformu.

Što se Hondinih dugoročnih ciljeva tiče, oni uključuju povećanje prodaje baterijskih i vozila na vodonične gorivne ćelije na 40 odsto ukupnog godišnjeg plasmana do kraja ove dekade. Očekuje se da taj procenat poraste na 80 odsto do 2035., pre nego što se egzistencija motora SUV konačno privede kraju 2040.

Na tom putu, nova namenska električna platforma će imati svoju premijeru u drugoj polovini dekade. Nazvana e:Architecture, biće inaugurisana za potrebe serije automobila vezanih za američko tržište, pre nego što se priča proširi i na druge zemlje. Mimo toga, aktuelna saradnja s General Motorsom prioritet stavlja na velike SUV modele s Hondinim i Acurinim bedžom, koji će se preko „velike bare“ prodavati kao primerci za modelnu 2024. godinu.

Izvor: Automotoshow.rs