Toyota je možda premašila prodaju Tesle 7 prema 1 tokom trećeg tromesečja ove godine, ali je proizvođač električnih automobila taj koji ima veću neto dobiti za taj period. U stvari, Tesla ima neto dobit od 3,29 milijardi dolara u tromesečju jul-septembar u poređenju s neto dobiti Toyote od 3,15 milijardi dolara. To znači da je kompanija Tesla zaradila osam puta više dobiti po vozilu od Toyote.
Dobit japanskog proizvođača automobila se smanjila u trećem tromesečju zbog niza faktora, uključujući povećanje troškova materijala i električne energije za njegove dobavljače. Ovi dodatni troškovi su smanjili kvartalnu operativnu dobit za oko 3,07 milijardi dolara. Toyota je takođe zabeležila jednokratni trošak od 663 miliona dolara nakon zatvaranja proizvodnje u Rusiji, navodi Jutarnji.hr.
Dok je Toyota zaostajala za Teslom po neto dobiti, prednjačila je u operativnoj dobiti, vrativši 4,08 milijardi dolara u poređenju s Teslinih 3,69 milijardi dolara. Iako je kompaniji Tesla bilo potrebno mnogo godina da postane profitabilna, sada je jedna od najuspešnijih u automobilskoj industriji. To je prve svega zato što je njena dobit po automobilu puno veća od većine ostalih, vraćajući 9570 dolara dobiti za svaki proizvedeni automobil, znatno više od Toyotine dobiti po vozilu od 1200 dolara.
Nikkei Asia izveštava da se smatra da je kompanija Tesla vodeća u industriji u smislu neto dobiti po vozilu. “Najveći faktor rasta profita Tesle je obim prodaje, zatim skokovi cena i rast prodaje softvera za samovožnju”, primetio je Koji Endo iz SBI Securities.
Tesla takođe smanjuje troškove proizvodnje sa svojim Giga-Press mašinama za livenje, ubrzavajući proizvodnju. Pomaže i činjenica da prodaje vozila direktno potrošačima.
Izvor: Jutarnji.hr