Naslovna Vesti Hoće li auto-industrija uspešno proći kroz vreme tranzicije prema elektromobilnosti?

Hoće li auto-industrija uspešno proći kroz vreme tranzicije prema elektromobilnosti?

489
0

Rok za prodaju vozila s unutrašnjim sagorevanjem na Starom kontinentu je sve kraći i dok neke zemlje Evrope poput Norveške (sada ima 7,8 posto potpuno električnih auta na putevima), planiraju da potpuno ukinu prodaju benzinaca i dizelaša već do 2025. (većina do 2030. ili 2035.) na što bržem putu prema potpuno CO2 neutralnom voznom parku, u nekim drugim zemljama Evrope ne veruju u tako brz prelaz, piše Jutarnji.hr.

Prema proračunima Gerarda Péreza, predsednika španskog udruženja koja okuplja trgovce automobilima “Faconauta”, Španiji će biti potrebne 433 godine da svi automobili na putu budu 100% električni.

Prema pisanju portala Autobild.es automobilski sektor u Španiji se suočava s izazovom u kojem, čini se, nije spreman da ispuni rokove koje je odredila Evropska unija, a Pérez planove EU da na Starom kontinentu do 2050. bude postignuta klimatska neutralnost smatra neostvarivim, isto kao i potpuni prestanak prodaje automobila na dizel i benzin od 2035. godine.

Rok da se za samo 14 godina u Španiji prodaju samo električni automobili i da se za manje od tri decenije nijedno od tih vozila proizvedenih do 2035. neće kotrljati putevima smatra utopijom i prilično ambicioznim izazovom ako se u obzir uzmu trenutne prodajne brojke po tipu pogona.

Prema španskim službenim podacima prodaje do 30. novembra 2021. godine, 65,7% vozila bilo je s termičkim motorom (45,% benzinci i 19,8% dizelaši), hibridi čine 25,15% tržišta, što je prilično respektabilna brojka, dok se plug-in hibridi zadovoljavaju s 4,97%. Najmanje se proda električnih automobila – tek 2,61% ukupnog broja.

Da bi se postigao cilj od 100% prodaje električnih automobila u Španiji, potrebno je plasirati barem 800.000 električnih automobila godišnje do 2050. godine. Po sadašnjoj stopi, prema proračunima Gerarda Péreza, trebalo bi 433 godine da se postigne cilj defosiliziranog voznog parka.

Hoće li se u tome uspeti?

Prethodni tekstPONOVO ODOBRENE SUBVENCIJE DRŽAVE: Do 5.000 evra za električni a 3.500 za hibridni automobil
Sledeći tekstToyota odlučila: Uvodi čvrste baterije u serijske modele do 2025. godine