Naslovna Automobili Izraelski sistem koji puni električna vozila za 15 minuta stiže u Evropu!

Izraelski sistem koji puni električna vozila za 15 minuta stiže u Evropu!

109
0

Izraelska kompanija koja je razvila sistem za brzo punjenje električnih vozila (EV) zasnovan na tehnologiji kinetičkog zamajca nastavlja sa prvim komercijalnim poslovima u Evropi, SAD i Izraelu.

Sistem, koji je razvio Zooz Power, ranije poznat kao Chakratec, uzima energiju iz mreže za okretanje osam čeličnih točkova po jedinici, 17.000 puta u minuti. Svaki točak teži oko pola tone. Proces pretvara električnu energiju u kinetičku energiju. Kada vozilo dođe na punjenje, rotacija se usporava da bi se ta kinetička energija vratila u električnu energiju i da bi se isprala u akumulator vozila takvim intenzitetom da se baterija potpuno napuni za oko 15 minuta.

Izvršni direktor Zooz Power-a Boaz Weizer uporedio je intenzivno pojačanje punjenja koje pruža sistem kompanije sa ispiranjem toaleta kako bi se brzo ispustilo mnogo vode.

Korišćenjem fizike umesto hemije, kinetički punjač izbegava probleme životne sredine kao što su masovna upotreba vode i zagađenje povezano sa ekstrakcijom litijuma. Litijum, mineral, koristi se za litijum-jonske baterije, danas najčešćU posudU za skladištenje.

I za razliku od litijumskih baterija, koje vremenom slabe, kinetički sistem nastavlja da proizvodi isti nivo električne energije, rekao je Weizer.

Prema jednom analitičaru održivosti, ugljenični otisak Zooz Power sistema, od proizvodnje i lanaca snabdevanja preko rada i reciklaže ili sahranjivanja na deponiji, proizvodi 23 puta manje ekvivalentne emisije ugljen-dioksida po kilovat satu nego litijum-jonska baterija – 0,0027 kilograma Ekvivalent CO₂ u poređenju sa 0,0620 kilograma za bateriju.

Tokom 15-godišnjeg životnog ciklusa, Zooster-100 crpi 666.667 kVh iz mreže da bi stvorio 600.000 kVh kinetičke energije i oslobađa 540.000 kVh ponovnog punjenja. Weizer je objasnio da su svi sistemi za skladištenje energije imali gubitke i da je gubitak od 80% bio „prilično dobar“.

Zooz Power ima za cilj da obezbedi brzo punjenje EV u oblastima gde električna mreža još uvek nije dovoljno moćna da pruži taj brzi podsticaj.

Weizer je uporedio trenutni period tranzicije sa vozila na motore sa unutrašnjim sagorevanjem na EV sa onim koji je pratio uvođenje mobilnih telefona. U poslednjem slučaju, postojao je loš prijem izvan glavnih urbanih centara sve dok antene nisu mogle da se instaliraju širom zemlje, što je proces koji je potrajao.

Pet Zooster-100 jedinica biće instalirano na pet komercijalnih i rekreativnih lokacija u Nemačkoj – dve u blizini Frankfurta; dva u Herenbergu, nekih 30 kilometara južno od Štutgarta; a peti na lokaciji koja tek treba da se utvrdi. Njih će finansirati nemačka investiciona kompanija koja smatra da se više profita može ostvariti prodajom električne energije iz ovih jedinica nego iz solarnih instalacija.

Trenutno je Zooz Power u naprednoj fazi evropske registracije patenata.

Prethodni tekstKoliko brzo će električna vozila preuzeti vlast nad automobilima na gas?
Sledeći tekstFrancuska spremna da iznajmljuje električne automobile!