Naslovna Vesti Kineska kompanija BYD kreće sa proizvodnjom električnih automobila u Evropi?

Kineska kompanija BYD kreće sa proizvodnjom električnih automobila u Evropi?

112
0
Foto: https://commons.wikimedia.org/wiki/Brücke-Osteuropa
Foto: https://commons.wikimedia.org/wiki/Brücke-Osteuropa

Kineska kompanija BYD razmatra lokalizovanu proizvodnju svojih električnih automobila kako bi bolje opsluživao evropsko tržište, nakon što će u naredna četiri meseca na Starom kontinentu ponuditi Han limuzinu, Tang SUV i Atto 3 krosover.

Automobili se trenutno proizvode u kineskom Šenženu, odakle će se u početku izvoziti na globalna tržišta kao deo plana masovne globalne ekspanzije: Skandinavija, Nemačka, zemlje Beneluksa, Velika Britanija i Izrael. Ali govoreći ekskluzivno za britanski Autocar, Brajan Jang, pomoćnik generalnog direktora BYD Europe, rekao je da je mogućnost proizvodnje automobila na lokalnom nivou „zanimljiva“. „Ozbiljno razmišljamo o nekim planovima za lokalizaciju“, potvrdio je on.

Upitan gde bi BYD mogao da uspostavi proizvodni pogon u Evropi, Jang je rekao: „Nemamo čvrst plan. Tek smo počeli da učimo, da zaista razumemo uverenja naših kupaca, i ako sve prođe kako treba i izgradimo sve temelje i strukturu ovde, to bi moglo dovesti do neke lokalizacije.”

On je dodao: „To će se raditi korak po korak“.

BYD se nada da će od Tesle osvojiti značajan tržišni udeo u Evropi i stiže sa triom modela pažljivo osmišljenih da se suprotstave osnovnim modelima američkog brenda. Ali Tesla ima prednost u regionu – ne samo zato što prodaje električna vozila u Evropi više od jedne decenije, već i zato što sada proizvodi automobile u velikom obimu u novoj fabrici u blizini Berlina.

BYD je prodao 641.350 ‘vozila sa novom energijom’ (NEV) u prvoj polovini 2022. – brojka koja uključuje ograničen broj plug-in hibrida i vozila na vodonik – u poređenju sa Teslinih 564.000 jedinica i planira eksponencijalno povećanje proizvodnje u narednim mesecima.

Ali uprkos zdravoj proizvodnji iz svojih pet postojećih kineskih fabrika, BYD će imati velike koristi od otvaranja evropske fabrike, kako u smanjenju vremena isporuke za lokalne kupce, tako i u smanjenju troškova isporuke.

Postoje mogućnosti koje treba istražiti i u smislu deljenja platforme. BYD već radi sa Toyotom na razvoju pristupačnih električnih vozila za kinesko tržište, a Jang je rekao da je kompanija „prilično otvorena“ za mogućnost da ponudi svoju novu arhitekturu e-Platforme 3.0 za upotrebu od strane drugih proizvođača.

„Prilično smo otvoreni za celu industriju. Možemo da radimo zajedno da zaista razvijemo čitavo tržište električnih vozila. Ovo je naša filozofija“, rekao je Jang.

Izvor: autoblog.rs

Prethodni tekstCene električnih automobila idu u pogrešnom smeru!
Sledeći tekstToyota očajna: Kupci nezainteresovani za EV!