Naslovna Vesti Subvencije: Da li budućnost električnih automobila u Srbiji zavisi od njih?

Subvencije: Da li budućnost električnih automobila u Srbiji zavisi od njih?

395
0

I pticama na grani je već odavno jasno da kupovina električnih automobila u Srbiji nije toliko zaživela iz jednog prostog razloga – platežna moć naših građana je još uvek mala i prosto je nemoguće priuštiti električni automobil koji će zadovoljiti sve naše kriterijume. Još kada se na sve to doda i kratkotrajno stopiranje subvencija za električne i hibridne automobile, električno vozilo zaista deluje kao nemoguća misija.

Šta se zapravo poslednjih meseci desilo pa je već mala prodaja EV još više pala?

Naime, granična vrednost emisije izduvnih gasova za vozila sa hibridnim motorima povećana je sa 100 na 140 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru. Zbog toga se u prvih pet meseci ove godine došlo u neizlaznu i pomalo čudnu situaciju jer automobili koji imaju potpuno isti motor koji je ranije ispunjavao standardne i navedene kriterijume, više nije mogao da se kupi uz olakšicu od 2.500 evra, zbog čega je i interesovanje za hibridna vozila drastično smanjeno.

Malo je reći da su potencijalni kupci bili zatečeni. S druge strane direktor kompanije “Tojota Srbija” Robert Lukić objašnjava ovaj apsurd. Prema njegovim rečima, uveden je novi, dosta stroži zakon, pa se promena te uredbe morala izvršiti tako da se usaglasi vrednost starog i novog standarda.

– To vam je kao razlika između santimetra i inča. Stari je merio po inčima, a novi u centimetrima. I u tom smislu izduvni gasovi su jednaki kao što su i bili samo je standard drugačiji – pojasnio je Robert.

Takođe, naveo je da bi, ukoliko bi se taj stroži način, drugačijeg merenja primenio na sva vozila, onda bi iz programa subvencionisanja ispao veliki broj modela vozila. Na sreću, ovaj fijasko je ispravljen.

Foto: Unsplash

Na subvencije imaju prava i fizička i pravna lica


Aleksandra Graovac iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova istakla je da je subvencija za električno vozilo 5.000 evra, za plag-in hibridno vozilo 3.500 i za hibridna 2.500 evra. Prema njenim rečima, na iste te subvencije podjednaka prava imaju kako pravna tako i fizčka lica.

Aleksandra je istakla da je tokom prošle godine u Srbiji prodato oko 800 vozila koja spadaju u električna, plag-in i hibridna.

Da li će povratak na staro kao i raspodela subvencija doprineti potražnji i prodaji električnih i hibridnih automobila, ostaje da vidimo.

Izvor: rts.rs

Prethodni tekstVodonik – gorivo budućnosti?
Sledeći tekstAutomobilska industrija pred velikim promenama – šta nam novine donose?