Home Vesti Nio u pregovorima sa rivalima oko licenciranja tehnologije zamene baterija električnih automobila!

Nio u pregovorima sa rivalima oko licenciranja tehnologije zamene baterija električnih automobila!

0
Nio u pregovorima sa rivalima oko licenciranja tehnologije zamene baterija električnih automobila!

Kineski start-up električnih vozila Nio pregovara sa nekoliko drugih proizvođača automobila o licenciranju tehnologije zamene baterija. Nio na ovaj način želi da pridobije vozače koji se voze na benzin u Evropi, rekao je jedan od najviših rukovodilaca kompanije.

Evropski predsednik Hui Zhang rekao je da kompanija vodi pregovore sa kineskim i međunarodnim automobilskim grupama kako bi otvorila svoju mrežu stanica za punjenje, za koju kompanija predviđa da će do sredine decenije porasti sa 800 na 5.000 širom sveta.

Cilj mu je širenje u Evropi, jednom od najkonkurentnijih tržišta električnih automobila na svetu, koje će verovatno postati poligon za usvajanje tehnologije baterija.

Grupacija, koja je prodala 180.000 električnih modela u Kini, ima za cilj da do 2025. godine ima 1.000 stanica za zamenu van zemlje. One će biti podeljene između Evrope i SAD.

„Želimo da budemo dobro uspostavljen igrač u premium segmentu [u Evropi] do 2025. godine“, rekao je Zhang.

Dok oko 50 kompanija radi na zameni baterija u Kini, Nio je jedini koji je do sada komercijalizovao sistem za automobile.

Kompanija želi da proda svoj sistem za zamenu baterija drugim grupama kako bi proširila upotrebu tehnologije, za koju veruje da nudi način da se prevaziđu brige oko punjača zbog ograničenog broja i vremena koje je potrebno za pokretanje automobila jer upravo taj problem odvraća mnoge potrošače od prelaska na električna vozila.

Niov sistem, koji podrazumeva odvrtanje dna automobila i zamenu baterije kroz otvor u podu stanice, traje oko pet minuta.

Njegova prva evropska lokacija u Norveškoj, vodećem tržištu električnih automobila u regionu zbog svojih subvencija, postavljena je uz superpunjače koje koristi Tesla, delom kako bi se pokazalo koliko je sistem brži čak i od najbržih punjača.

Tehnologija zamene baterija, koju su kompanije, uključujući Teslu, testirale i napustile, radila je na Niovom domaćem tržištu zbog velike gustine gradova i nedostatka prilaza.

Proizvođači automobila koji kupuju sistem moraju da koriste iste baterije kao Nio, kako bi ih zamenili na menjačnim stanicama, gde se menjaju u namenskom odeljku kojim upravlja robot.

Kompanija mora da se pozabavi problemom proširenja svoje operacije zamene baterija jer svaka lokacija zahteva namensku mrežnu vezu od 650 MV, veličine male elektrane. Ovo se koristi za punjenje do 13 baterija na lokaciji.

Pošto baterije na stanici moraju da budu u stanju da se uklope u svaki automobil koji stigne, drugi proizvođač automobila koji koristi Niovu tehnologiju moraće da napravi svoja vozila koristeći platformu kompanije, kao i specifičnu proporciju i dizajn svojih baterija.

Nekoliko proizvođača automobila tražilo je partnerstvo kako bi pomoglo da povrate ulaganja u nove tehnologije za koje veruju da će im doneti konkurentsku prednost u električnim automobilima. Folksvagen licencira svoj MEB sistem za proizvodnju električnih automobila Fordu, dok Renoov brend sportskih automobila Alpine deli novu električnu tehnologiju sa Geeliyevim Lotusom.

Nio veruje da će zamena baterija smanjiti cenu pristupa električnim vozilima eliminisanjem baterije, koja čini više od trećine cene vozila.

Trenutno, električni automobili gube značajnu vrednost jer finansijske kompanije nisu sigurne u ispravnost akumulatora nakon tri godine. Uklanjanjem baterije iz cene automobila, Nio se nada da će kupci moći da pristupe vozilima daleko jeftinije.

Kompanija takođe odbija da otkrije koliko koštaju pojedinačne zamene stanice ili da li na kraju gubi novac od usluge.

Zhang je dodao: „Poreklo ideje je da zaista čini korišćenje vaše [baterije] veoma besplatnom, ne radi se o tome da Nio treba da napravi dodatni profit od toga.“