Da li ste i vi od onih koji su pri samoj pomisli na kupovinu električnog automobila imali milion pitanja i nedoumica zbog kojih ste na kraju i odustajali od kupovine? Šta vas je najviše brinulo i opterećivalo? Da li domet automobila, baterije, punjenje i stanice za punjenje u našoj zemlji(njihov nedostatak) ili možda nešto sasvim peto?
Niste jedini! Pored svega navedenog, potencijalni kupci električnih automobila brinu o još jednoj stvari – o radu i autonomiji električnih automobila tokom zimskih meseci!
Naime, pojedina istraživanja otkrivaju da zimska vožnja znači potrošnju koja je veća za čak veću za 25% u odnosu na onu vožnju kada ima 20 stepeni.
S obzirom na to da su brojna istraživanja sprovedena, došlo se do zaključka da je drastičan pad autonomije električnih automobila tokom niskih temperatura prouzrokovan korišćenjem veće količine električne energije iz baterije za grejanje putničke kabine, ali i grejanje same baterije.
Nakon brojnih istraživanja, takođe se došlo do zaključka da se ovaj problem donekle može rešiti ukoliko svoje električno vozilo punite kod kuće ili u garaži stambene zgrade. Hmm, koliko nas ima mogućnosti da ovu ideju sprovede u delo? Vi ne možete znati kada će se vaš električni automobil isprazniti, samim tim ne možete planirati punjenje istog kod kuće, zar ne?
Izgleda da svako navodi vodu na svoju vodenicu, te možete pročitati i savet da je i planiranje polaska neophodno. Pitate se zašto? Zato što planiranje polaska ostavlja mogućnost da vozilo podesite da dok je na punjaču ugreje putničku kabinu. Time, kako se navodi, izbegavate situaciju da odmah pri pokretanju električnog vozila to isto vozilo mora da potroši veliku količinu energije samo da bi ugrejalo putničku kabinu.
Brže i povoljnije je energiju za zagrevanje koristiti iz samog izvora električne energije nego iz baterije automobila tokom vožnje.
Takođe, dosta je električnih vozila je opremljeno i grejačima sedišta i volana. To nije samo zato da se vozaču pruži veći nivo komfora i udobnosti, već i zbog činjenice da je ekonomičnije koristiti ove grejače nego povećati željenu temperaturu u putničkoj kabini i jačinu ventilatora.
Na ove podatke bilo je i onih koji su odgovorili da se retko kada u našoj zemlji spušta temperatura ispod -7 a pored toga ima i onih koji naglašavaju da se Teslini električni automobili voze i na -25, bez većih poteškoća.
Na kraju dolazimo do zaključka da sve zavisi od modela i marke električnog automobila ali i podneblja na kojem živimo. Ukoliko ste se bojali da vam zima može smanjiti performanse elekričnog automobila, ne brinite. Čak i da se to desi, neće biti znatno!