Toyota se pridružuje Tesli i General Motors-u koji su već izgubili pristup subvencijama nakon što su dostigli ograničenje prodaje.
Toyota je najnoviji proizvođač automobila koji je ostao bez federalnih poreskih kredita u SAD i pridružiće se Tesli i GM-u, kompanijama koje su već izgubile pravo na subvencije od 7.500 dolara. Prema izveštajima Bloomberg-a, kompanija je premašila kvalifikacioni prag prodaje za EV i hibride u junu.
Vlada je ograničila svakog proizvođača automobila na vrednost od 200.000 poreskih kredita za električna vozila. Toyota i druge kompanije lobiraju da se ta granica ukine. Toyota navodi da će gubitak kredita značiti da će njeni električni automobili biti skuplji za potrošače. To će svakako usporiti prelazak sa automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na električna vozila.
Toyota i Tesla su odustale od plana Bajdenove administracije koji je podrazumevao dodatne kredite sindikalnim proizvođačima automobila. GM, Ford i Stellantis imaju sindikalne fabrike. Takođe, zakon Build Back Better, koji na čekanju u Senatu uključivao je dodatne kredite za automobile proizvedene u potpunosti u SAD.
Za sada, poreski krediti koje koristi Toyota će se postepeno ukidati tokom jednogodišnjeg perioda. Prema izveštajima, vrednost subvencija će biti dva puta manja pre konačnog ukidanja. Međutim, Toyota će i dalje moći da iskoristi podsticaje na državnom nivou.
Izvor: PCpress.rs/Engadget