Električni Automobili

Koji kineski električni automobili i kompanije zaslužuju vašu pažnju?

https://commons.wikimedia.org/wiki/JustAnotherCarDesigner

https://commons.wikimedia.org/wiki/JustAnotherCarDesigner

Uz opšte prihvatanje potrošača i podršku vlade, kineski sektor električnih vozila cveta. U isto vreme dok Kina pokušava da se oprosti od gasa i pozdravi baterije, kineske kompanije ubrzavaju razvoj autonomnih funkcija i potpuno samovozećih automobila. Automobili su sada računari i biće sve teže napraviti značajnu razliku između industrije električnih vozila i autonomnih vozila. Uz sve navedeno, vi se i dalje pitate koji su najbolji kineski električni automobili? Sačekajte da vidite šta nam tek budućnost donosi

Naime, prema procenama tri od pet novih automobila prodatih u Kini biće električni do 2030. To bi značilo oko 18 miliona električnih vozila i veličinu tržišta od 360 milijardi dolara, ako bi prosečan automobil koštao 20.000 dolara. I ovo se odnosi samo na automobile, a gde je procvat sekundarne industrije – finansije, navigacija, softveri, autonomne hardverske komponente, nadzor saobraćaja i još mnogo toga?

Spisak proizvođača električnih automobila u Kini je poprilično veliki ali šta je sa spiskom najboljih kineskih električnih automobila? Možemo li se ograničiti na dva, tri modela, ili ipak ne?

Zašto su kineski električni automobili broj jedan u svetu?

Cena, domet, performanse, jednostavnost korišćenja, pristupačna parking mesta za manje modele, tišina, očuvanje životne sredine – svi ovi faktori doprineli su tome da najbolji kineski električni automobili postanu broj jedan ne samo u Kini već svuda u svetu! 

Era visokokvalitetnih porodičnih električnih automobila koji koštaju 25.000 dolara ili manje će uskoro nastupiti  a kineski proizvođači automobila obožavaocima električnih automobila mogu pružiti ceo paket koji će pored osličnih performansi zadovoljiti i budžet predviđen za kupovinu električnog automobila. 

Koji model je osvojio srca svih?

NIO

Kompanija se fokusira na dizajn, proizvodnju i marketing vrhunskih električnih automobila. Kompanija je osnovana u novembru 2014. godine sa sedištem u Hefeiju u Kini. Njegova područja specijalizacije uključuju inovacije i najsavremenije tehnologije u povezivanju, autonomnu vožnju i veštačku inteligenciju za tržište električnih vozila.

NIO je brzo postao omiljen među investitorima, jer proizvodi i distribuira ogroman broj vozila spremnih za put.

U 2019. godini kompanija je prijavila više od 1,15 milijardi dolara ukupne prodaje – što je 56% više u odnosu na prethodnu godinu. Njegova prva proizvodna linija pokrenuta je 2018. godine pod modelom ES8, a od tada je NIO proizveo ukupno preko 70.000 električnih vozila, sa 36.721 proizvedenim vozilom samo 2020. godine – što je povećanje od 111% u odnosu na obim 2019. Cilj za 2021. godinu je 150.000 električnih automobila. Mesečne isporuke vozila su takođe impresivne, sa 125% godišnjim rastom.

Još jedan razlog zašto bi NIO mogao pokrenuti interes trgovaca je njegova globalna strategija širenja. U naredne dve do tri godine kompanija se priprema za ulazak na evropsko tržište, koje je ujedno i tržište sa najvećim rastom za električna vozila. Iako su brojke za 2021. još uvijek nepoznate, potražnja za električnim vozilima na kontinentu porasla je za 44% u 2019. i za 25% u 2020. godini, dok su i SAD i Kina prošle godine doživele usporavanje.

NIO ET7 je kineski električni automobil koji je oduvao sa performansama čak i Teslu. Ima ogromnu bateriju od 150 kWh i domet od 1.000 km. ET7 je takođe dostupan u verzijama od 70 kWh i 100 kWh sa 498km i 700 km dometa. Kompatibilan je sa mrežom stanica „Power Swap“, koje vlasnicima Nio-a omogućavaju da za nekoliko minuta zamene svoju istrošenu bateriju sa potpuno napunjenom. 

https://commons.wikimedia.org/wiki/JustAnotherCarDesigner

Li Auto

Još jedan pionir na tržištu električnih vozila je proizvođač automobila iz Pekinga Li Auto .

Kao i konkurenti, kompanija dizajnira i proizvodi električna vozila, specijalizovana za vrhunske terenske automobile koji uključuju inteligentnu tehnologiju i samostalna rešenja.

Za razliku od svojih konkurenata, Li Auto razvija i proizvodi hibridna električna vozila koja takođe uključuju benzinski motor. Glavna prednost ovog sistema je u tome što smanjuje oslanjanje na električne stanice za punjenje, koje je imenovano kao ključni izazov za industriju, i odgovorno je za takozvanu “anksioznost na daljinu“ koju doživljavaju vozači električnih vozila.

Li Auto je započeo proizvodnju svog prvog modela Li One u novembru 2019. godine. Uprkos kratkoj istoriji u ovom sektoru, prvi i jedini model kompanije brzo je osvojio značajan tržišni udeo u Kini.

https://commons.wikimedia.org/wiki/Jengtingchen

Xpeng

Xpeng Motors je još jedan konkurent iz Kine koji je nedavno zapao za oko pametnim investitorima i trgovcima.

Kompanija u svoje modele uključuje niz najsavremenijih tehnologija, koristeći internet, autonomno sprovođenje i veštačku inteligenciju. Xpeng je osnovan 2015. godine kada je lansirao predseriju  Identity X 1.0. Kompanija je započela proizvodnju prve serije 2017. godine.

2020. godina je bila sjajna godina za Xpeng, sa međugodišnjim povećanjem isporuka vozila za 326%. Kompanija je isporučila ukupno 27.041 električnih vozila u 2020. godini, povećavajući svoju prodaju za 112% u odnosu na prethodnu godinu.

Xpeng P7

Još jedan kineski električni automobil koji se svrstava neđu najbolje je i Xpeng P7. Sve verzije P7 modela dobijaju elektromotor od 263 bhp koji upravlja zadnjim točkovima, a verzija Performance dodaje motor od 161 bhp koji upravlja prednjim. P7 je model koji je više usmeren na domet nego na performanse. Veliki broj korisnika je i više nego zadovoljno ovim električnim automobilom koji je jedan od najboljih kineskih električnih vozila.

https://commons.wikimedia.org/wiki/Jengtingchen

Rastuće interesovanje za čistu energiju, vladini podsticaji, razvoj novih tehnologija i sve veća pristupačnost električnih modela samo su neki od razloga zašto je ovaj sektor vredan pažnje. Procenjuje se da će tržište električnih vozila u narednih šest godina dostići vrednost od preko 1,2 milijarde dolara, sa godišnjom stopom rasta od 38,1% između 2020. i 2027. godine. 

Najbolji kineski električni automobili – koji model vi birate? 

Exit mobile version