Iz Forda su saopštili da će Valensija biti proizvodni dom njihovih električnih vozila sledeće generacije, a takođe su potvrdili dalja ulaganja u svoju fabriku u Kelnu u Nemačkoj.
Kako navodi Auto Express, Fordov izbor Valensije nije iznenađenje, s obzirom da je njegova postojeća fabrika Almussafes na istočnoj obali Španije najveća van SAD. Ranije ove godine sa njenih traka je sišao poslednji evropski Mondeo.
Fabrika je izgrađena 1976. godine i pošto se do sada fokusirala na automobile sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, biće joj potrebna značajna ulaganja da bi se pomoglo američkoj firmi da postigne svoj evropski cilj od 100% vozila sa nultom emisijom do 2035. godine.
Najava se poklapa sa Fordovom posvećenošću svojoj fabrici u Kelnu. Ford planira da prodaje 600.000 električnih vozila godišnje u Evropi od 2026. godine, od kojih će većina dolaziti iz njegovog nemačkog pogona, tako da ulaže 1,7 milijardi funti u fabriku.
Očekuje se da proizvodnja počne sledeće godine i da će pokrenuti nekoliko novih potpuno električnih modela Forda, uključujući „krosover srednje veličine“ i „sportski krosover“. Takođe postoje planovi da se asortimanu pridruži i električna Puma.
„Ford ulaže velika sredstva u proizvodnju električnih vozila u Nemačkoj, a mi smo posvećeni zemlji kao lokaciji našeg glavnog štaba u Evropi“, navodi Ford.
„Dovođenje naše potpuno nove arhitekture električnih vozila u Valensiju će nam pomoći da izgradimo profitabilan posao u Evropi, obezbedimo zaposlenje visoke vrednosti i povećamo Fordovu ponudu vrhunskih električnih vozila visokih performansi, potpuno povezanih vozila koja zadovoljavaju potrebe naših evropskih kupaca“, stoji u saopštenju.
Izvor: Autoblog.rs