U Evropskoj uniji će do 2030. godine na putevima biti više od 60 miliona putničkih električnih vozila, više nego u Kini ili SAD, pokazuje studija nezavisne konsultantske firme Horvath. Sve skuplje gorivo ubrzaće elektrifikaciju voznog parka u EU, pa će prodaja električnih automobila do 2030. godine činiti više od polovine ukupne prodaje automobila u Uniji, kažu u toj firmi.
Horvath procenjuje da će 2030. trećinu voznog parka EU činiti električna vozila, čime će EU postati svetski lider, sa više električnih vozila nego u SAD i Kini. Procenjuje se da će do 2030. godine u SAD biti oko 20 miliona električnih vozila, što će činiti oko 10 odsto voznog parka, a u Kini oko 40 miliona, odnosno oko 15 odsto.
Sa ovako velikim porastom broja električnih vozila raste i potreba za električnom energijom i raznovrsnim uslugama za njihovo punjenje. Za napajanje 60 miliona električnih vozila 2030. godine biće potrebno obezbediti više od 180 teravat (miliona megavati) sati električne energije, procenjuje Horvath.
Vrednost tržišta punjenja električnih vozila u EU će do 2030. godine premašiti 45 milijardi evra, a do 2040. godine 100 milijardi evra, kažu u toj konsultantskoj kući.
Veruju da će se punjenje razvijati u tri pravca, u zavisnosti od mesta i očekivanog vremena: 75 odsto tržišta se odnosi na usluge punjenja vozila kod kuće i na poslu gde je očekivano vreme punjenja preko 150 minuta, 15 odsto su usluge usputnog punjenja (kada obavljate druge poslove kao što su kupovina, posete restoranima itd.) gde je očekivano vreme punjenja između 30 i 150 minuta i usluge naplate tokom putovanja, koje čine 10 odsto tržišta i gde je ključno da vreme punjenja bude ispod 30 minuta .
Dalji razvoj tržišta ide u pravcu razvoja mobilnosti kao usluge, a Horvath smatra da je tržište već spremno, s obzirom da je 20 odsto vlasnika vozila spremno da iznajmljuje svoja vozila u komercijalne svrhe. Zato se procenjuje da će do 2035. godine tržište mobilnosti kao usluge u EU dostići 200 milijardi evra.
“Automobilska industrija je u jeku velike transformacije jer sa jedne strane imamo pad potražnje za komponentama i vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, dok proizvođači komponenti za električne baterije i električna vozila imaju sve veću potražnju. Najveće prilike u trenutnoj fazi razvoja tržišta vidimo u razvoju tržišta punjenja električnih vozila, a u drugoj fazi i u razvoju različitih usluga mobilnosti”, rekla je Marija Boldor iz Horvatha.
Izvor: B92.net / hrportfolio.hr