Naslovna Vesti Vodonik – gorivo budućnosti?

Vodonik – gorivo budućnosti?

703
0

Vodonik (H2) je najlakši gas i najzastupljeniji hemijski element u atmosferi koji sagorevanjem oslobađa energiju.


U Srbiji će, kažu, prvo proizvodno postrojenje vodonika biti plutajuće – na obali Save ili Dunava, sa 110 rezervoara i pratećom opremom za proizvodnju struje iz vetra i sunca koji su neophpdni u procesu elektrolize kojom se dobija vodonik.

– Plutajuće platforme će biti ozbiljna skladišta vodonika. U procesu proizvodnje vodonika imaćemo mogućnost i prečišćavnja vode na lokacijama na kojima će postrojenja biti postavljena – objasnio je pomoćnik ministra rudarstva i energetike Zoran Ilić, koji je zadužen za sektor elektroenrgetike.

Srbija prati zahteve svetskog tržišta kada je vodonik u pitanju

U svetu je vodonik najviše upotrebljiv na autobusima, kamionima i brodovima ali nisu retkost ni automobili jer auto-industrija usavršava njihove motore za to gorivo.

Na tom polju znanje ukršta i pokazuje i Mašinski fakultetu Beogradu, Instituti Vinča i “Mihajilo Pupin”.

Nedavno je dekan Mašinskog fakulteta u Beogradu, Radivoje Mitrović izjavio da Mašinski fakultet za motorna vozila već koncipira projekat vozila za uslove gradskog prevoza, turista i svih drugih, koje je ekološko.

Naime, Amerika je prva krenula sa korišćenjm vodonika, Kina ima najviše pumpi koje ga prodaju. S druge strane, u toj tehnologiji prednjači Nemačka, koja je i tokom pandemije, za te namene, izdvojila čak sedam milijadi dolara. I naftne kompanije prate zahteve tržišta.

– Stanice za snabdevanje vozila će se adaptirati i prilagoditi i u perspektivi ponuditi i vodonik kao gorivo. Danas u Evropskoj uniji postoje stanice za snabdevanje vodonikom čak i Unija postiče gradnju tih stanica. Ja očekujem da će se uskoro to i u Srbiji pojaviti – istakao je generalni sekretar “Udruženja naftnih kompanija Srbije” Tomislav Mićović.

Po svemu sudeći, očekuje da će vodonik preuzeti primat za 20-30 godina.

Što se tiče cena i platežne moći građana za kupovinu automobila koji idu na vodonik, veruje se da će cena biti usklađena dizelima ali i da že padati- Kao što je slučaj i sa električnim automobilima, sa većim brojem vozila, cenaide dole.

Izvor: rts.rs

Prethodni tekstPrvi električni automobil – nakon njega više ništa nije bilo isto
Sledeći tekstSubvencije: Da li budućnost električnih automobila u Srbiji zavisi od njih?