Proizvodnja električnih vozila traži 40 posto manje radnih mesta nego proizvodnja benzinaca, iako se deo poslova može sačuvati proizvodnjom više delova unutar kompanija, izjavio je šef američkog automobilskog diva Forda.
Za izradu električnog automobila je potrebno 40 posto manje rada, pa moramo sami da proizvodimo delove kako bi svi mogli da budu uključeni u rast, izjavio je Jim Farley za Rainbow Push Coalition na konferenciji o automobilima u Detroitu.
Električna vozila imaju manje delova od onih tradicionalnih. Američki sindikat United Auto Workers, koji predstavlja oko 400.000 radnika, navodno je 2018. procenio da bi prelaz na električna vozila mogao da uključuje gašenje 35.000 radnih mesta.
U avgustu je američki div otpustio 3.000 stalno zaposlenih i radnika s ugovorima ‘na određeno’ na ugovor, tvrdeći da njegova struktura troškova nije konkurentna u poređenju s onima drugih proizvođača. Na kraju prošle godine zapošljavao je 183.000 radnika.
Moramo pokrenuti i celi novi lanac snabdevanja baterijama, motorima i elektronikom, uz još važniju ulogu diversifikacije izvora nabavke, naglasio je Farley.
Proizvođači automobila trenutno menjaju lance snabdevanja i fokusiraju se uglavnom na proizvodnju baterija, najvažnije komponente električnih vozila.
Ford je nedavno udružio snage s proizvođačem baterija SK Innovationom na izgradnji fabrika baterija u SAD-u. General Motors se udružio s kompanijom LG Chem.
Izvor: Seebiz