Naslovna Vesti I Francuska krenula u rešavanje punjača za e-automobile!

I Francuska krenula u rešavanje punjača za e-automobile!

44
0

Vodeće evropske zemlje rade na jačanju infrastrukture puteva, a problem im pravi i nedovoljan broj javnih punjača za električna vozila (EV). S obzirom na to da je u toku energetska kriza, ovaj problem se na neki način komplikuje, ali to ne znači da najveće ekonomije Starog kontinenta ne rade na tome da pronađu rešenje i deo svog budžeta namene za postavljanje što većeg broja punjača za baterije EV.

U tu svrhu nemačka vlada je u sredu odobrila plan ulaganja 6,3 milijarde evra (6,1 milijarda dolara) u naredne tri godine za brzo povećanje broja stanica za punjenje električnih vozila širom zemlje, kao deo nastojanja da se postigne neto nulta emisija štetnih gasova i pojača elektrifikacija putne mreže.

Plan predviđa povećanje broja stanica za punjenje, i to 14 puta – sa sadašnjih 70.000 trebalo bi da dostigne cifru od milion do 2030. godine. Fokus bi bio na izgradnji stanica u lokalnim samoupravama koje trenutno nisu dovoljno snabdevene, piše Reuters.

Istovremeno je cilj da se do iste godine na nemačkim putevima broj EV sa sadašnjih 1,5 miliona popne na čak 15 miliona. Ostale mere u vladinom planu uključuju ubrzavanje državnih odobrenja za izgradnju punjača.

„Naš cilj je ubrzano širenje infrastrukture za punjenje EV, pojednostavljenje ovog procesa i olakšanje ljudima da pređu na ovu vrstu automobila“, rekao je savezni ministar saobraćaja Volker Vising (Volker Wissing) i dodao da se elektromobilnost brzo povećava, te da moraju biti brzi.

U vreme rata u delu Evrope Nemačka očekuje eksponencijalni rast tržišta električnih vozila i vlada želi da ga učini privlačnijim za kupce i navede ih da pređu na ovu vrstu vozila, rekao je Vising na konferenciji za novinare nakon što je vlada odobrila plan.

Ovi planovi, kao što smo pomenuli, dolaze u vreme velike energetske krize, te nemačka vlada planira da ograniči cene električne energije, a ministar je izrazio nadanja da ova kriza neće poremetiti dugoročne klimatske ciljeve.

Nakon ovog saopštenja usledile su pomešane reakcije industrijskih udruženja, koja su se dugo žalila da vlada ne ide u korak sa brzim širenjem EV. Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) saopštilo je da je potez vlade važan korak i da je brzina implementacije predloga sada ključna. BDEV poslovno udruženje za energetiku i vodu, saopštilo je da će predlozi dovesti do većeg planiranja i državne kontrole, nazvavši to „skupim ukrašavanjem prozora“.

Širom Evrope (uključujući Veliku Britaniju i članice EFTA), električna vozila na baterije (BEV) povećala su svoju popularnost u prvoj polovini ove godine, čineći 11,6 odsto svih registracija novih automobila. Ovo je više u odnosu na udeo od 7,6 procenata u istom periodu prošle godine. Sve u svemu, broj BEV prodatih u prvoj polovini 2022. godine porastao je za 31,6 odsto na godišnjem nivou, piše Autovista24.

Ipak, EV infrastruktura ne odgovara ovom tempu rasta, a to realno znači da bi uskoro moglo doći do podele između zemalja sa dobro razvijenom električnom mrežom i onih koje to nemaju. Pritom, Evropska komisija nastoji da prekine prodaju svih novih vozila bez nulte emisije do 2035. godine, te će pitanje infrastrukture u budućnosti biti jedna velika tema.

U junu 2022. godine Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo rezultate istraživanja koji ukazuju na problem. Polovina javnih punjača za EV nalazi se u samo dve zemlje EU: Holandiji (29,4 odsto punjača) i Nemačkoj (19,4 procenata). Ove nacije čine samo deset odsto teritorije EU, što znači da preostalih 90 odsto mora da deli 51,2 procenta trenutne infrastrukture za punjenje.

Razlika između rangiranja u nalazima ACEA-e je ogromna, pri čemu Holandija ima 1.600 puta više punjača od zemlje sa najlošijom infrastrukturom, Kipra. Zapravo, Holanđani imaju više punjača od 23 druge zemlje članice zajedno.

Takođe postoji jasna podela između zemalja Centralne i Istočne Evrope i Zapadne Evrope. Rumunija je, na primer, šest puta veća od Holandije u pogledu teritorije, ali ima samo 0,4 odsto evropske mreže za punjenje.

S obzirom na nedostatak električnih punjača za EV vozila u dobrom delu EU, Renault planira da izgradi mrežu stanica za punjenje električnih automobila duž auto-puteva širom Evrope, saopštila je jedinica za usluge e-mobilnosti francuskog proizvođača automobila Mobilize Power Solution.

Prva stanica za punjenje biće otvorena za nekoliko meseci u južnoj Francuskoj, a planirano je da do sredine 2024. godine usledi još 200 stanica u Francuskoj, Belgiji, Italiji i Španiji, saopštio je Mobilize, dodajući da je u odmaklim razgovorima sa potencijalnim partnerima o finansiranju mreže.

Razviti adekvatnu infrastrukturu za punjenje i ponuditi vozačima zgodna rešenja tokom putovanja jedan je od glavnih izazova sa kojima se suočavaju proizvođači električnih vozila, pošto baterije generalno nude manji radijus vožnje od rezervoara za gorivo i potrebno im je mnogo duže vreme punjenja, preneo je Reuters.

Renault, čija je vrednost akcija pala za skoro 70 odsto od početka 2018. godine, daleko je od toga da bude lider na evropskom tržištu električnih vozila. Ali kompanija nastavlja sa planovima da podeli svoje poslovanje sa električnim vozilima i motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, i pokušava da se takmiči sa rivalima kao što su Tesla i nemački gigant Volkswagen.

Iz Renaulta su najavili da će javni punjači biti instalirani blizu auto-puta, imaće i prostorije za vozače da odmore dok se vozilo napaja energijom, biće dostupni 24 sata dnevno i imaće i kutke za igru za decu i osveženje. Mobilize je istakao da će koristiti stacionarni sistem za skladištenje veličine malog kontejnera, koji može da puni do šest običnih automobila bilo koje marke u isto vreme.

„Ovo će nam omogućiti da punimo ove kontejnere veoma nežno, bez ometanja električne mreže“, rekao je Nikolas Šoti (Nicolas Schottey), šef Mobilize Power Solutions.

Izvor: Biznis.rs

Prethodni tekstNovi Teslin automobil će biti značajno jeftiniji od Modela 3 i Y
Sledeći tekstNIO spremio strategiju za Evropu!