Kako su cene gasa u SAD dostigle rekordne vrednosti, čini se da električna vozila možda nisu sigurno utočište za one koji žele da uštede novac. To je zato što Rusija igra važnu ulogu u proizvodnji nikla koji završava u baterijama koje koriste mnoga električna vozila a po svemu sudeći, cena nikla raste čak i brže od nafte.
Dana 25. februara, nikl se trgovao na Londonskoj berzi metala za oko 24.000 dolara po toni, prema The Wall Street Journalu. Do 8. marta trgovalo se po ceni od 80.000 dolara (manje sa maksimuma od preko 100.000 dolara), a Londonska berza metala je obustavila trgovanje Postoji nekoliko razloga za ogroman porast cena a najveći je politička situacija u kojoj se nalazi Rusija, važan proizvođač nikla.
Kada je u pitanju iskopavanje nikla, Rusija nije veliki igrač. Prema VSJ, ova zemlja snabdeva do 6 procenata svetskog nikla. (To je stavlja na treće mesto iza Indonezije i Filipina, prema podacima Geološkog zavoda SAD) Ali uloga Rusije u proizvodnji nikla za baterije koje se koristi u električnim vozilima je druga priča. Izvršni direktor kompanije Benchmark Mineral Intelligence kaže da 20% te ponude dolazi iz jedne ruske kompanije.
Proizvođači automobila su, naravno, svesni oskudice nikla. Ilon Musk, izvršni direktor Tesle, objavio je krajem februara na Tviteru da EV kompanija planira da svoje standardne automobile “pomeri” sa litijum-jonskih baterija koje su “gladne” nikla. Nazivajući nikl „najvećom brigom kompanije “, rekao je da će Tesla preći na tehnologiju gvozdene katode, ali je teško reći koliko će taj proces trajati. To takođe ne pomaže kod poželjnijih modela dugog dometa. Prema Blumbergu i Rojtersu, cene nikla su već postajale problem za proizvođače električnih vozila i pre ove nezgodne situacije.
Nije nemoguće napraviti baterije bez nikla — Volkswagen i drugi proizvođači automobila traže druge tehnologije baterija koje ne koriste nikl ili kobalt (čija je cena takođe u porastu ), navodi Rojters .
Ali, kao i energetska politika, proizvodnja i integracija baterija je velika briga. Ako cene nikla i drugih metala ostanu na visini, biće trka za prelazak na druge tehnologije pre udarnih talasa viših cena. Ako proizvođači automobila ne izvrše promenu brzo, to bi moglo da postavi električna vozila još dalje od dosega većine ljudi!