Električna vozila ne koriste ulje u tradicionalnom smislu jer njihovi električni motori uglavnom u sebi nemaju ulje koje treba menjati, poput benzinskih motora, ali električna vozila mogu koristiti druga maziva koja bi trebalo periodično proveravati.
Većina EV ima neku vrstu menjača (skoro svi imaju samo jednu brzinu) koji sadrži mazivo koje će morati da se proveri s vremena na vreme i možda čak i zameni — iako se zamena, ako je potrebno, obično ne radi često. Da li i kada treba proveriti mazivo za menjač ili ga zameniti?
Tri najpopularnija električna vozila su Chevrolet Bolt EV , Nissan Leaf i Tesla Model 3. Od toga, samo u Leaf-ovom rasporedu održavanja se pominje provera nivoa maziva za menjač (koji se naziva „ulje za redukcioni menjač“), i iako bi to trebalo da se radi na svake godine, najčeše to bude samo vizuelna provera curenja. U međuvremenu, drugi proizvođači to mogu uključiti kao deo provere čak i ako nije izričito pomenuto u rasporedu održavanja. Tokom osam godina ili 120.000 milja, nema preporučene promene ulja u reduktoru za Leaf trenutne generacije.
Međutim, osim ulja, postoje i druge tečnosti koje će možda morati da se promene. Jedna je kočiona tečnost, za koju Nissan preporučuje da se menja na Leaf-u na godinu ili dve dana (u zavisnosti od godine modela). Tesla preporučuje proveru i „zamenu ako je potrebno“ (nejasno je kako se to utvrđuje) svake dve godine a Chevrolet preporučuje zamenu na svakih pet godina.
Chevrolet vam takođe preporučuje da „ispraznite i punite rashladne tečnosti vozila“ — koje obezbeđuju kontrolu klime u kabini i termalno upravljanje za bateriju i punjač na svakih pet godina. U priručniku za Teslin model 3 stoji: „Vašu rashladnu tečnost baterije ne treba zameniti tokom celog veka trajanja vašeg vozila u većini slučajeva.”
Iako je električnim vozilima generalno potrebno mnogo manje održavanja nego vozilima na gas, ona svakako nisu „bez održavanja“, iako zamena ulja nije među zahtevima.