Naslovna Vesti Automobili i motocikli na Beogradskom sajmu od četvrtka 12. maja

Automobili i motocikli na Beogradskom sajmu od četvrtka 12. maja

288
0

U četvrtak, 12. maja 2022, od 10 časova, otvaraju se za posetioce kapije sajma automobila „DDOR ECO BG CAR SHOW 07“ i 14. SAJMA MOTOCIKALA „MOTOPASSION“. Manifestacija će trajati do nedelje, 15. maja, održaće se u halama 1, 1A, 2, 3, 3A, 4 Beogradskog sajma, ali i na otvorenom sajamskom prostoru.

O SAJMU

DDOR ECO BG CAR SHOW 07 (pod sloganom „Prirodni broj obrtaja“) i 14. Međunarodni sajam motocikala MOTOPASSION („Sve tvoje strasti na jednom mestu“) predstavljaju jedinstvenu sajamsku manifestaciju, najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi. Svojevrstan kuriozitet, ali i pohvala organizatoru, jeste činjenica da će ovi sajmovi automobila i motocikala biti prve manifestacije te vrste u Evropi koje će se održati nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova.

Podsećanja radi, ljubitelji automobila i motocikala poslednji put su sa svojim ljubimcima na Beogradskom sajmu mogli da se druže tokom 54. Međunarodnog salona automobila, održanog u martu 2019. godine. Sledeći sajamski automobilski hepening, koji je trebalo da bude održan u martu 2020. godine, sa perspektivom da bude najveći auto-moto događaj u to vreme u svetu i uz brojne rekorde u pogledu broja brendova i premijera, i čija je organizacija sasvim dovedena do kraja, otkazan je zbog galopirajuće pandemije svega nekoliko dana pre svečanog otvaranja kapija sajma za posetioce.

Iako neki od razloga za gotovo trogodišnju sajamsku apstinenciju nisu sasvim nestali – posledice pandemije, problemi u međunarodnom transportu i komunikacijama, globalni problemi u automobilskoj industriji u vezi sa finalizacijom proizvodnje – ova manifestacija će biti održana kao jedna od retkih te vrste u tom periodu i u Evropi i u svetu. (I jedan Ženevski salon automobila po treći put je odgođen „za sledeću godinu“, posle relativno neuspelih pokušaja sa različitim konceptima promocije najvećih svetskih brendova. I mnogi drugi ovogodišnji, pogotovo evropski automobilski hepeninzi otkazani su iz sličnih razloga.) Biće to u uslovima očekivano smanjenog komercijalnog efekta u smislu prodaje vozila, zbog nedostatka novih vozila na tržištu, ali istovremeno uz ogromno interesovanje medija, stručne i široke javnosti za modele vozila koja već sada nude najnovija pogonska rešenja, a čija se potpuna komercijalizacija očekuje u bliskoj budućnosti.

U skladu sa potrebama i mogućnostima izlagača i drugim objektivnim okolnostima manifestacija se održava u terminu nešto kraćem od uobičajenog, ali ispunjava sve preduslove da bude prekretnica na automobilskom tržištu i u automobilskoj industriji Srbije.

U skladu sa novim vremenom i prilikama (a o tome govori već i odrednica ECO u inoviranom nazivu sajma), u pitanju je sasvim novi izlagački koncept – akcentuju se vozila sa ekološki naprednim pogonskim rešenjima, automobili na električni pogon i hibridi, ali i novi modeli sa konvencionalnim pogonima, ekološki unapređeni i sa najvišim ekološkim standardima. Radi se o novim tehnologijama koje su danas aktuelne u auto-industriji i onima koje će to biti u najskorijoj budućnosti. Gotovo sve članice Asocijacije uvoznika, što znači i svi brendovi na našem tržištu, bili su maksimalno inspirisani i voljni da ovom projektu daju pun doprinos. Štaviše, s obzirom na inovativnost i ekskluzivnost ovakvog sajamskog koncepta i na to da trenutno nema mnogo aktivnih sajmova po svetu, izlagači će predstaviti izuzetno veliki broj premijera, pogotovo kod električnih vozila, koji će biti potpuni noviteti kod većine brendova.

BROJKE

Pred posetioce će svoje adute izneti čak 210 automobilskih izlagača, zastupnika tridesetak brendova (među kojima premijerno i legendarni, 102 godine star, danas kinesko-britanski MG, trenutno najbrže rastući automobilski brend u Velikoj Britaniji). Oni će prikazati između 120 i 140 različitih modela. Među 48 novih modela, od čega su 36 premijere a 12 noviteti, sa potpuno električnim ili punim hibridnim pogonom biće ih čak 36. Čisto električnih automobila među premijerama i novitetima je čak 25, odnosno više od 50 posto.

„Motopassion“ će ugostiti 50 izlagača, koji će predstaviti tridesetak brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila iz te kategorije, sa više od 80 modela.

PREMIJERE I NOVITETI

Ako se pod premijerom podrazumeva potpuno novi model koji se prvi put izlaže na srpskom tržištu, a pod novitetom – novi model koji je stigao na tržište u 2022. godini i do sada nije izlagan nigde na sajmovima u zemlji, onda ponuda automobilske ekskluzive izgleda ovako (čisto električna vozila označena su zvezdicom):

AUDI pred posetioce premijerno izlazi sa modelima e-tron GT* i Q4 e-tron; BMW-ov novitet je model iX; CITROEN ima čak pet premijera – Ami, MY Ami Cargo, C5 X, C5 Aircross Plug-In Hybrid i Ë-Berlingo VAN; DACIA takođe ima novitet – Jogger; FIATOVA premijera je 500 (BEV), a dve FORDOVE su Mustang Mach-E* i Explorer; HONDIN novitet je HR-V, a HYUNDAI-jev IONIQ 5; JEEP premijerno predstavlja modele Compass 4xe, Wrangler 4xe i Compass MHEV; KIA ima premijerni model EV6 i novitet Sportage; MAZDIN novitet je CX-5 (Facelift); MERCEDES-BENZ ima dve premijere – EQB* i EQS; MG ekskluzivno dolazi sa četiri premijere – ZS 1.0, ZS EV, 5* i eHS; MINI-jeva premijera je Countryman PHEV; OPEL na sajam dolazi sa pet premijera – Corsa-e, Mokka-e, Combo-e, Astra Hybrid i Grandland Hybrid; PEUGEOT ima tri premijere – e-2008, e-Rifter i 308 Hybrid, i dva noviteta – 508 PSE Hybrid i 3008 Hybrid; PORSCHE– ov premijerni adut je Taycan GTS, a LAND ROVER-ov novitet Range Rover; RENAULT-ova premijera je Megane E-Tech; ŠKODINA premijera je Enyaq Coupe, a noviteti Fabia i Karoq (Facelift); i SUZUKI ima novitet SX4 S-cross Hybrid; TOYOTINE premijere su Aygo X i RAV4 PHEV; VOLKSWAGEN premijerno predstavlja ID.5; VOLVO zaključuje listu premijera modelima C40* i S90 T8 Plug in Hybrid.

Prema najavi, SAT MEDIA, medijski sponzor manifestacije, ekskluzivno će na svom štandu predstaviti Ferrari 458 Challenge, verziju homologovanu isključivo za trke.

Svi automobilski brendovi naći će mesto u hali 1 Beogradskog sajma.

RADNO VREME SAJMOVA biće od 10 do 20 časova.

ULAZNICE: Pojedinačna ulaznica koštaće 400 dinara, grupna 300, grupna za đake i studente 200. Parking (u krugu Sajma) plaća se 150 dinara po započetom satu (maksimalna, dnevna karta 750 dinara).

Poseban sajamski poklon vernim posetiocima je porodična ulaznica, Family Ticket, po ceni od 800 dinara, koja će (za roditelje i decu do 16 godina starosti) važiti bilo kog dana sajma.

PR saopštenje

Prethodni tekstDa li je prerano za masovni prelazak na električne automobile?
Sledeći tekstZalihe električnih automobila su na izmaku!