Električna vozila polako, ali sigurno osvajaju prostor na tržištu i na putevima, ali kako se troše prve gume, mnogi njihovi vlasnici su suočeni sa zanimljivom dilemom.
Ne samo da se industrija bori s proizvodnjom dovoljno guma specifičnih za EV-ove, već će vlasnici morati da se odluče između brojnih važnih karakteristika dizajna, navodi Jutarnji.hr.
Najnoviji izveštaj Autonews Canade bavi se problemom. Većina električnih vozila koja se danas proizvode dolaze sa vrlo specifičnim gumama određene marke. Na primer, Teslina vozila dolaze sa posebnim Michelinovim gumama koje imaju “Acoustic Tech”. To je otmen naziv za penu koja je zalepljena na unutrašnju strukturu same gume.
Iako se čini da nezavisni izveštaji ukazuju na vrlo marginalne sposobnosti tih guma za prigušivanje zvuka, gotovo svaki vlasnik električnih vozila želi da koristi iste gume kojima je automobil izvorno bio opremljen.
Naravno, set tih guma košta više od 925 evra, a kupci koji poseduju jeftinija električna vozila, poput Chevroleta Bolta, Nissana Leafa ili Hyundai Kone možda neće želeti da daju toliko novca za četiri gume.
Postoji vrlo malo dodatnih guma specifičnih za EV tako da su kupci pomalo u problemu ako žele baš takve.
Ideja o gumi za električne automobile je zanimljiva. Osim što dizajn pokušava da učini gumu tišom, takođe smanjuje otpor kotrljanja ili održavanje raspona. Naravno, izuzetno prianjanje i nizak otpor kotrljanja su donekle suprotne karakteristike.
Srećom, mnogo različitih proizvođača guma sada čini sve što je u njihovoj moći da bi zadovoljili potražnju.
U istom izveštaju se pominju potezi Pirellija, Bridgestonea, Goodyeara, Michelina i drugih za stvaranje guma koje se mogu ugraditi na različite marke i modele.
Izvor: Jutarnji.hr