Home Automobili Pet inovacija električnih vozila koje ćemo videti u narednim godinama!

Pet inovacija električnih vozila koje ćemo videti u narednim godinama!

0
Pet inovacija električnih vozila koje ćemo videti u narednim godinama!

Električna vozila (EV) su sve atraktivnija opcija za transport sa niskim sadržajem ugljenika, zahvaljujući svojim prednostima za životnu sredinu, nižim troškovima rada i sve boljom asortimanu modela.

Krajem 2020. godine, na svetskim putevima je bilo 10 miliona električnih automobila, a predviđa se da će ova cifra porasti na impresivnih 145 miliona 2030. godine.

Međutim, prelazak na električna vozila zahtevaće značajno proširenje infrastrukture za punjenje električnih vozila, kao i tehnološke inovacije. Odabrali smo naših pet najboljih inovacija električnih vozila koje ćemo pratiti u narednih nekoliko godina.

Kontrolisano vreme i stopa punjenja
Opcije pametnog punjenja za električna vozila postaju sve popularnije, omogućavajući vozačima da kontrolišu vreme i stopu punjenja kao odgovor na potražnju za energijom, što pomaže u balansiranju mreže.

Međutim, sledeći korak je punjenje od vozila do mreže (V2G), koje omogućava da se energija uskladištena u bateriji vozila izvozi u mrežu tokom perioda velike potražnje. Vozači električnih vozila su pretvoreni u „potrošače“ i dobavljače električne energije.

Projekat Powerloop kompanije Octopus Energy, u kojem je Energy Saving Trust partner, dobar je primer kako V2G funkcioniše.

Bežično punjenje
Bežično punjenje za vozila funkcioniše na sličan način kao i bežični punjači telefona, koristeći tehnologiju induktivnog punjenja. Električna energija se prenosi sa jedne magnetne zavojnice u punjaču, koja je skrivena ispod površine puta, na drugu magnetnu zavojnicu ili podlogu postavljenu na donjoj strani automobila.

Bežično punjenje električnih automobila, taksija i autobusa postalo je korak bliže stvarnosti, nakon što je u Notingemu najavljeno testiranje tehnologije bežičnog punjenja za taksi vozila 2020. godine. Projekat bežičnog punjenja električnih taksija (ViCET) će imati pet bežičnih punjača postavljenih na taksi stajalište u gradu i devet električnih taksija opremljenih podlogama za bežično punjenje.

Šema od 3,4 miliona funti, koju finansira Ministarstvo za transport, mogla bi da se proširi za javnu upotrebu ako bude uspešna. Jedna od glavnih prednosti bežičnog punjenja je ta što omogućava da se više vozila puni odjednom. Takođe bi mogao da ubrza punjenje i ima potencijal kao rešenje za punjenje na ulici za ljude bez prilaza.

Ultra-brzo punjenje
Iako je potrebno samo nekoliko minuta da se benzinski ili dizel automobil napuni gorivom, vozači električnih vozila obično moraju da čekaju mnogo duže da napune svoje baterije do kraja. Međutim, počinju da se pojavljuju opcije ultra brzog punjenja, koje se pokazuju kao prava prednost za duža putovanja jer smanjuju vreme punjenja na vreme potrebno za redovnu pauzu u vožnji.

Električni automobili Kia Ev6 i Hyundai IONIK 5, na primer, mogu da dodaju domet od 60 milja sa samo pet minuta punjenja, koristeći punjač od 250 kV. I sada počinjemo da vidimo razvoj još bržih punjača. Od juna 2022. godine, postoji 17 električnih stanica za punjenje od 350 kV u radu širom Ujedinjenog Kraljevstva i još dve lokacije u izgradnji.ž

Pametni punjači
Jedan od nedostataka proširenja infrastrukture za punjenje električnih vozila je to što punjači mogu zatrpati ulice i trotoare. Međutim, dve slične inovacije bi mogle da smanje ovaj nered: “iskačući” punjači.

Kompanija za punjenje električnih vozila Urban Electric Networks sa sedištem u Londonu razvila je uređaj za punjenje na ulici, UEone, koji se uvlači u zemlju kada se ne koristi. Može se aktivirati daljinski pomoću aplikacije za pametni telefon. Kompanija je isprobala šest brzih punjača u Oksfordu 2019-20, što se pokazalo velikim uspehom.

Druga britanska kompanija, dobila je sredstva od vlade Velike Britanije za instaliranje priključnih tačaka na stubovima osvetljenja širom Londona. Standardni stub koji koristi LED sijalice imaće oko 24 ampera viška struje, koja se može koristiti za punjenje automobila, obezbeđujući oko 20 milja vožnje za svaki sat punjenja.

Elektrifikovani putevi
Elektrifikovani putevi koriste nadzemne dalekovode za pogon većih električnih vozila, kao što su kamioni, ali oni nisu pogodni za putnička vozila. U julu, Odeljenje za transport dodelilo je sredstva projektu koji je vodio Kostin da istraži kako se kamioni velikog dometa mogu elektrificirati korišćenjem nadzemnih kablova za napajanje na autoputevima širom UK.