Toyota Motor Corp saopštila je da će u četvrtak ponovo pokrenuti proizvodnju svog prvog električnog vozila, bZ4X, nakon što je otklonila potencijalne bezbednosne probleme koji su zaustavili prodaju novog modela na baterije na više od tri meseca.
Najveći japanski proizvođač automobila, koji zaostaje na tržištu električnih vozila, opozvao je 2.700 bZ4X modela širom sveta u junu nakon što je otkrio da postoji rizik da se točkovi automobila olabave.
Subaru Corp, peti u vlasništvu Toyote, takođe je morao da opozove jedinice srodnog modela Solterra koji je razvila zajedno sa Toyotom.
U obaveštenju o opozivu koje je Toyota dostavila japanskom ministarstvu saobraćaja u junu, navodi se da bi oštra skretanja i naglo kočenje mogli da dovedu do otpuštanja zavrtnja, povećavajući rizik da točak otpadne sa vozila.
Proizvođač automobila je u četvrtak rekao u podnesku ministarstvu da će se pobrinuti da zavrtnji budu zamenjeni i pravilno zategnuti u novim verzijama bZ4X.
Pored toga, Toyota je saopštila da je identifikovala i rešila potencijalni problem sa vazdušnim jastucima u automobilu. Neki vazdušni jastuci su bili nepropisno instalirani u fabrici i bili su potencijalno opasni jer su mogli da izazovu povrede zbog postavljanja trake unutar sklopa vazdušnih jastuka.
Masahiko Maeda, Toyotin glavni tehnološki direktor, rekao je na brifingu da je proizvođač automobila postao svestan problema sa vazdušnim jastukom tek u poslednjih mesec ili dva.
„Ponovo se izvinjavamo zbog zabrinutosti, anksioznosti i neprijatnosti koje smo izazvali našim kupcima, našim dilerima i našim zainteresovanim stranama“, rekao je Maeda.
On je odbio da komentariše koliko je opoziv koštao.
Toyota se suočila sa kritikama ekoloških grupa i investitora koji žele da se kompanija brže proširi na električna vozila na baterije. Toyota je odustala, rekavši da treba da ponudi izbor automobila koji će odgovarati različitim tržištima i kupcima.
Hibridi kao što je Prius ostaju daleko popularniji na Toyotinom domaćem tržištu. Prema industrijskim podacima, vozila sa električnim pogonom na baterije činila su samo 1% putničkih automobila prodatih u Japanu prošle godine.
BZ4X je dostupan za iznajmljivanje samo u Japanu – usluga koja će biti nastavljena 26. oktobra, rekao je Maeda. On nije precizirao kada će prodaja u SAD ponovo početi.
Samo 232 jedinice krosovera, predstavljene kao Toyotin odgovor na Teslin Model I i Volkswagen ID.4, prodate su ove godine u Sjedinjenim Državama.
Prošle godine, japanski proizvođač automobila uložio je oko 30 milijardi dolara za razvoj električnih vozila na baterije. Očekuje se da će godišnja prodaja takvih automobila kompanije dostići samo 3,5 miliona vozila do kraja decenije, oko jedne trećine trenutne godišnje prodaje njenih automobila na benzin.