Home Automobili Toyota pojačava strategiju prelaska na EV nakon mnogobrojnih kritika?

Toyota pojačava strategiju prelaska na EV nakon mnogobrojnih kritika?

0
Toyota pojačava strategiju prelaska na EV nakon mnogobrojnih kritika?

Toyota Motor stoji pri svojoj strategiji za električna vozila, uključujući hibride kao što je Prius, nakon kritika nekih investitora i ekoloških grupa da kompanija presporo prelazi na EV.

Izvršni direktor Toyote, Akio Tojoda, koji je izgradio korporativnu strategiju oko ideje da električna vozila nisu jedino rešenje za proizvođače automobila koji žele da postignu neutralnost ugljenika, rekao je u četvrtak da će kompanija krenuti napred sa planovima da ponudi niz takozvanih električnih vozila što pre, u rasponu od hibrida i plug-ina do potpuno električnih i vodonik električnih vozila.

„Sve će zavisiti od kupaca i od toga šta su oni odlučili i šta oni žele“, rekao je on tokom malog okruglog stola za medije na njihovoj godišnjoj konferenciji u Las Vegasu.

Tojoda se pozabavio potrebom da ubedi skeptike u strategiju kompanije, uključujući vladine zvaničnike koji se fokusiraju na propise o potpuno električnim baterijskim vozilima, rekavši da će proizvođač automobila „predstaviti teške činjenice“ o prihvatanju potrošača i celokupnom uticaju proizvodnje električnih vozila na životnu sredinu u poređenju sa hibridnim električnim vozilima.

Otkako je Prius lansiran 1997. godine, Toyota kaže da je prodala više od 20 miliona električnih vozila širom sveta. Kompanija kaže da je tom prodajom izbegnuto 160 miliona tona emisije CO2, što je ekvivalentno uticaju 5,5 miliona potpuno električnih vozila na baterije.

Tojoda je zatim naglasio da će kompanija igrati „sa svim kartama u špilu“ i ponuditi široku lepezu vozila za sve kupce.

„To je naša strategija i toga se držimo“, rekao je Tojoda.

Tojoda je udvostručio očekivanja kompanije kada su u pitanju potpuno električna vozila i rekao je da će im „trebati više vremena da postanu mejnstrim” iako mnogi ne misle tako. On je rekao da će biti ”teško” ispuniti nedavne propise koji pozivaju na zabranu tradicionalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, kao što su Kalifornija i Njujork rekli da će usvojiti.

Rukovodioci Toyote, dok povećavaju ulaganja u potpuno električna vozila, tvrde da su takvi automobili i kamioni jedno od rešenja, a ne rešenje, za ispunjavanje pooštrenih globalnih standarda o emisiji i postizanje neutralnosti ugljenika. Toyota nastavlja da ulaže u alternativna rešenja, kao i u hibridna vozila kao što je Prius, koja kombinuju EV tehnologiju sa tradicionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Kompanija je saopštila da je njena strategija opravdana, jer neće sve oblasti u svetu usvojiti EV istim tempom zbog visoke cene vozila kao i nedostatka infrastrukture.

Toyotinu strategiju kritikovale su ekološke grupe kao što su Sierra Club i Greenpeace.

Toyota planira da uloži oko 70 milijardi dolara u elektrificirana vozila, uključujući 35 milijardi dolara u tehnologije potpuno električnih baterija tokom devet godina. Planira da ponudi oko 70 električnih modela širom sveta do 2025. godine.

Takođe, Toyota planira da proda oko 3,5 miliona potpuno električnih vozila godišnje do 2030. godine.