Naslovna Automobili Tojota pripremila 35 milijardi dolara za električne automobile kako bi smanjila jaz...

Tojota pripremila 35 milijardi dolara za električne automobile kako bi smanjila jaz u odnosu na rivale!

650
0
https://commons.wikimedia.org/wiki/Andreas Ditte
https://commons.wikimedia.org/wiki/Andreas Ditte

Tojota ulaže više od 35 milijardi dolara u električna vozila dok pokušava da sustigne druge globalne proizvođače automobila u trci za čistijim, da ne kažemo zelenijim automobilima.

Najveći svetski proizvođač automobila najavio je u utorak da će uložiti 4 triliona jena (35,2 milijarde dolara) u razvoj električnih vozila na baterije između 2022. i 2030. godine u pokušaju da napravi ozbiljniji izazov rivalima kao što su Tesla (TSLA), GM (GM) i Volkswagen (VLKAF). Veliki deo tog novca će ići na same baterije, a japanska kompanija će posvetiti još pola triliona jena (4,4 milijarde dolara) za tehnologiju povrh 1,5 biliona jena (13,2 milijarde dolara) koje su ranije najavljene.

Proizvođač automobila trenutno prodaje samo nekoliko hiljada električnih vozila na baterije. Ali sada planira da izbaci čak 30 novih modela do 2030. godine, sa ciljem da proda 3,5 miliona takvih vozila godišnje do 2030. godine, rekao je predsednik Tojote Akio Tojoda na brifingu za novinare u Tokiju.

To bi bilo preko trećine prodaje kompanije u prošloj fiskalnoj godini, koja je ukupno iznosila oko 9 miliona vozila širom sveta.

Foto: https://commons.wikimedia.org/wiki/More Cars from Berlin, Germany

Luksuzni brend Lexus je veliki deo novog plana, sa Tojotom koja predviđa 1 milion globalne prodaje električnih vozila do 2030. godine. Toiota želi da sva Lexus prodaja u Evropi, Severnoj Americi i Kini budu električna vozila na baterije do kraja ove decenije, i globalno do 2035. godine.

Dok je Tojota bila pionir u hibridnim, pa čak i vozilima sa pogonom na vodonične gorivne ćelije, bila je mnogo sporija od nekih drugih velikih proizvođača automobila kada su električna vozila u pitanju.

Električna vozila, uključujući hibridne automobile i automobile na gorive ćelije, činila su skoro 28% prodaje kompanije u šest meseci zaključno sa septembrom. Ali električni automobili bili su mala komponenta toga, čineći samo 0,1% ukupne prodaje.

Početkom 2000-ih, jedan od Tojotinih najprepoznatljivijih hibrida, Prius, dočekan je sa uzbuđenjem i listama čekanja koje se sada viđaju za Tesline modele. Drugi proizvođači automobila su kritikovani što nisu pravili slične modele u to vreme.


Skoro 20 godina nakon iste te senzacije, Tojota je ta koja se bavi potpuno električnim automobilima i SUV-ovima.
Prolikom brifinga koji je bio, Toioda je stajao ispred 10 električnih vozila i tom prilikom je novu liniju nazvao “naš izložbeni prostor budućnosti”.

“Budućnost koju smo vam danas pokazali nije daleko”, rekao je Toioda novinarima, dodajući da će većina modela prikazanih u utorak biti puštena u prodaju u narednih nekoliko godina.


Ali konkurencija se pojačava. Samo prošle nedelje, Volkswagen je najavio da će povećati svoj budžet za električna vozila na 100 milijardi dolara. Nemački gigant, koji je dugo bio skoro rame uz rame sa Tojotom rekao je da se nada da će 25% od njene prodaje vozila širom sveta biti električna do kraja 2026. godine.

Prethodni tekstElektrični automobil u policijskoj floti? I to je moguće!
Sledeći tekstPrvi električni BMW SUV konačno stigao u Srbiju!