Home Automobili Možda ne planirate da kupite EV, ali proizvođači automobila se klade u milijarde da hoćete! Evo i zašto!

Možda ne planirate da kupite EV, ali proizvođači automobila se klade u milijarde da hoćete! Evo i zašto!

0
Možda ne planirate da kupite EV, ali proizvođači automobila se klade u milijarde da hoćete! Evo i zašto!

U poslednjih desetak godina, auto industrija se polako ali sigurno pripremala za potpuno električnu budućnost. Kako obim proizvodnje električnih vozila nastavlja da raste, shvatamo da je ovo zapravo skupo putovanje na koje ćemo krenuti. Od šest gigafabrika širom Evrope koje je Folksvagen najavio prošle godine do Fordovih planova da izgradi dve ogromne fabrike baterija u Tenesiju i Kentakiju sa partnerom SK Innovation za ukupnu investiciju od preko 11 milijardi dolara, planovi su i više nego stvarni. Električna vozila nesumnjivo dolaze, pa se pripremite.

Brojne nedavne najave proizvodnje EV pokazuju prelazak EV u višu brzinu. Folksvagen je preduzeo sledeće korake u svom evropskom planu proizvodnje električnih vozila sa par najava. Prvo, kompanija će potrošiti milijardu evra (nešto manje od 1,1 milijarde dolara) za izgradnju potpuno električnog ID.4 u svojoj fabrici u Emdenu u Nemačkoj. Drugo, VW i Seat će “mobilisati” 10 milijardi evra (10,6 milijardi dolara) za unapređenje proizvodnih pogona širom Španije. Novac predstavlja „najveću industrijsku investiciju u istoriji Španije“, navodi VW u svom saopštenju.

Tranzicija električnih automobila se dešava širom sveta. Hyundai je najavio da će izgraditi svoj prvi namenski pogon za proizvodnju električnih vozila i baterija u SAD u okrugu Brajan, Džordžija. Nova postrojenja će zahtevati da Hyundai potroši oko 5,5 milijardi dolara i, dok će više detalja biti objavljeno kasnije, Hyundai je rekao da će moći da napravi 300.000 električnih vozila u novoj fabrici kada ona bude u potpunosti pokrenuta. Hyundai će početi sa radom u fabrici početkom 2023. godine, a komercijalna proizvodnja počinje u prvoj polovini 2025. godine.

Lucid Motors je ove nedelje objavio više detalja o svom predstojećem proizvodnom pogonu električnih automobila u Saudijskoj Arabiji, na primer. Nova fabrika, koja se nalazi u ekonomskom gradu kralja Abdulaha, trebalo bi da počne da proizvodi električna vozila do sredine ove decenije. Lucid je rekao da će nova fabrika moći da proizvodi 150.000 vozila godišnje, a saudijska vlada je rekla da će kompaniji ponuditi finansiranje i podsticaje u ukupnoj vrednosti do 3,4 milijarde dolara u narednih 15 godina. Lucid-ova glavna proizvodna lokacija, gde je proizvodnja sedana Air EV počela prošlog septembra, nalazi se u Arizoni.

Što nas vraća potencijalnim kupcima električnih vozila i kako ove ogromne investicije mogu uticati na nove automobile koje ćete vi – i većina nas – kupovati u narednim godinama. Pored ulaganja u sve ove nove fabrike, tu su i povezani troškovi nabavke sirovina i rukovanja još uvek neispravnim lancem snabdevanja (kao i inflacija). I već danas vidimo da proizvođači automobila podižu cene nekih električnih vozila. CNBC je ove nedelje izvestio da neke automobilske kompanije, uključujući Rivian i Teslu, podižu cene svojih električnih vozila za oko 20 odsto kako bi se izborile sa porastom troškova u poslednjih nekoliko meseci. Lucid je podigao cene za nešto više od 10 odsto. CNBC je primetio da je Cadillac povećao cenu svog potpuno električnog krosovera Liriq-a oko 5 odsto pre njegovog dolaska u prodaju ovog leta. Pitanje će biti, u kom trenutku će električna vozila biti proizvedena u dovoljno velikim količinama da počnu da postaju pristupačnija? To bi trebalo da saznamo u narednih nekoliko godina.