BloombergNEF je danas objavio svoj sedmi godišnji pregled električnih vozila. Iako studija takođe daje dugoročna predviđanja, nakon svega, evo kada i kako će napokon krenuti usvajanje električnih vozila i gde ćemo biti 2025. godine kada su EV u pitanju.
Kako je Electrek izvestio prošle nedelje, broj potrošača koji žele da kupe električna vozila širom sveta dostigao je 52%, prema najnovijem indeksu potrošača EI mobilnosti (MCI). Ovo je prvi put da je 50% premašeno i predstavlja porast od 22 procentna poena za samo dve godine.
Nalazi BloombergNEF-a su u skladu sa studijom EI, jer BloombergNEF tvrdi da će usvajanje električnih vozila nastaviti naglo da raste do 2025. godine jer kako pritisak globalne politike raste, sve više modela električnih automobila postaje dostupno, a interesovanje potrošača takođe ide uzlaznom putanjom.
BloombergNEF predviđa da će prodaja plug-in vozila porasti sa 6,6 miliona u 2021. godini na 20,6 miliona u 2025. godini. Predviđa se da će priključna vozila činiti 23% globalne prodaje novih putničkih vozila u 2025., u odnosu na nešto manje od 10% u 2021. godini. Tri četvrtine njih će biti potpuno električno.
Istraživači ne vide da bi plug-in hibridi osvojili značajan udeo na tržištu van Evrope, i očekuju da će dostići globalni vrhunac oko 2026. godine.
Usvajanje EV će se razlikovati od zemlje do zemlje
Udeo EV u prodaji na nekim tržištima će biti veći, a EV će dostići 39% prodaje u 2025. u Kini i Evropi. Predviđa se da će Nemačka, Velika Britanija i Francuska dostići između 40-50% u 2025.godini.
Očekuje se da će Kina i Evropa ostvariti neverovatnih 80% prodaje električnih vozila 2025. godine, sa zaostajanjem u usvajanju na drugim mestima.
Predviđa se da će američko tržište malo zaostajati. Očekuje se da će porasti od 2023., ali će verovatno i dalje predstavljati samo 15% globalnog tržišta električnih vozila 2025. godine. EI studija je istakla da su potrošači u Australiji (38%) i SAD (29%) najmanje posvećeni prelasku na EV.
Bloomberg NEF tvrdi da rastući troškovi baterija neće poremetiti kratkoročno usvajanje električnih vozila. Njegovi istraživači pišu u rezimeu izveštaja:
Neki od faktora koji dovode do visokih troškova sirovina za baterije – rat, inflacija, trgovinska trenja – takođe guraju cenu benzina i dizela na rekordno visok nivo, što podstiče veće interesovanje potrošača za EV. Vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem takođe postaju sve skuplja za proizvodnju.
Ubrzanje usvajanja električnih vozila znači da je prodaja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem dostigla vrhunac na globalnom nivou u 2017. godini i da je sada u trajnom padu. Do 2025. prodaja putničkog ICE-a je 19% ispod svog vrhunca iz 2017. godine. Upravljanje padom uz ulaganje u budućnost je veliki izazov za neke stare proizvođače automobila.
Sve u svemu, dok proizvođači automobila ne počnu da proizvode električna vozila u opsegu i rasponu cena koji zadovoljavaju potražnju (pored infrastrukture za punjenje za te nove automobile), veliki broj potrošača će morati da čeka nekoliko godina – ali ne mnogo duže – da bi vozilo automobil na električni pogon.