Naslovna Automobili Razbijamo mitove i zablude vezane za kupovinu električnog automobila!

Razbijamo mitove i zablude vezane za kupovinu električnog automobila!

201
0

Nema ničeg lošeg u tome što niste ljubitelj električnih automobila. I pored toga, želimo da razbijemo uobičajene mitove. Ispostavilo se da mnogi razlozi zbog kojih neki ne vole električne automobile jednostavno nisu validni.

S obzirom na to da su električni automobili stigli u eri ogromnih izbora, zašto ne biste stavili sve na papir i realno sagledali stvari a potom doneli valjane zaključke o električnim vozilima? Gas, dizel, vodonik, gas-električni hibrid i čisto električnu energija – šta vi birate?

I pre nego što odgovorite na ovo pitanje, hajde da razbijemo sve mitove i zablude o električnim automobilima.

Mit: Svi električni automobili “osećaju” se isto

Uglađen osećaj automobila i kamiona na električni pogon bez napora može da se oseti. Moguće je da mnogi električni automobili koriste iste električne motore, ali postoje mnoge funkcije koje proizvođači automobila mogu koristiti da bi dali specifičnom automobilu posebno iskustvo. Savršen primer je novi GMC Hummer EV. Potpuno je električni, ali se oseća kao pravi Hummer. Sa izgledom, veličinom, dinamikom vožnje, karakteristikama i zvucima, GMC se potrudio da pruži jedinstveno Hummer iskustvo. Većina drugih električnih kamiona je skoro nečujna u poređenju sa njim.

Sa skoro potpuno nečujnim radom, električna vozila predstavljaju sjajno platno za dizajn zvuka. Za GMC HUMMER EV, proizvodjač je želeo da ima privlačan i hrabar zvuk koji odiše poverenjem u mogućnosti. Zvučni identitet kamiona je precizan i moćan, što je odraz njegove veličine i obrtnog momenta. Nije preterano prefinjen u smislu zvukova koje smo primenili, već umesto toga ima efekte dinamičke distorzije. Uz gitarske rifove i slojeve sintetičkih zvukova, namenska modulacija zvuka HUMMER EV-a pomaže u stvaranju osećaja neverovatne snage.

Drugi primer je nova Mercedes EQS limuzina i njegov SUV pandan. Potpuno su električni i osećaju se kao Mercedes-Benz. Ako mislite da novijim verzijama E-Klase i C-Klase nedostaje istinski “Benz” karakter, EQS sedan i SUV će vas razuveriti. Kao da su se inženjeri vratili u vreme kada su se Mercedes vozila osećala velikim i čvrstim i kombinovali su to sa najboljim od današnje vožnje, upravljanja, tehnologije i tekstura unutrašnjosti. Oba vozila su najbolje Mercedes-Benz vozilo koje je ikada postojalo, bar do sada.

Hummer EV i Mercedes-Benz EQS limuzina i SUV su dramatično različiti, ali u celini hvataju karakter, izgled i osećaj svojih brendova. Iskreno rečeno, oba vozila koštaju više od 100.000 dolara. Tako da se, naravno, moraju osećati posebno. Nije li to slučaj i sa automobilima na benzin? Električni automobili se ne osećaju drugačije od bilo kog drugog potrošačkog proizvoda. Setite se one rečenice Foresta Gampa „Život je kao kutija čokolade…?“ Ispostavilo se da je život kao kutija čokolade jer morate da platite više za one dobre.

Mit: Električni automobili koštaju previše

Nissan Leaf i Chevrolet Bolt koštaju manje nego što biste očekivali. Leaf počinje sa cenom od 27.400 dolara, što ga čini, zajedno sa Chevy Bolt automobilom, jednim od najpristupačnijih potpuno električnih vozila koje možete dobiti. Iako je istina da većina električnih vozila može biti skupa, već vidimo izvesno smanjenje cena električnih automobila. VW-ov novi i atraktivni ID.4 je lepo opremljen krosover čija je cena od 41.230 dolara.

Poređenja radi, možete pronaći Telsa modela I za nešto više od 60.000 dolara, a potpuno električni Volvo XC40 košta nešto ispod 50.000 dolara. Nesumnjivo će biti više vrhunskih, luksuznih brendiranih električnih vozila, ali će sve više i više pristupačnih električnih automobila takođe biti dostupno u narednih nekoliko godina.

Mit: Nema mesta za punjenje električnih automobila

Ovo je donekle tačno. Međutim, nedavno istraživanje otkrilo je da se 80% električnih automobila u svetu puni kod kuće.

Ipak, vozačima je potrebno više stanica za punjenje. Prema veb stranici Statista, SAD su imale skoro 113.600 utičnica za punjenje električnih vozila (EV) od januara 2022. godine. Poređenja radi, Američki institut za naftu kaže da je više od 145.000 benzinskih pumpi širom SAD. Ovo izgleda blizu, ali uzmite u obzir to da je za punjenje električnog automobila potrebno znatno više vremena nego za punjenje automobila na benzin. Potrebno je mnogo više stanica za punjenje električnih vozila.

Na ovome definitivno treba raditi u godinama koje su pred nama.

Foto: Unsplash

Mit: Električni automobili su nepouzdani

Čuli ste sve zastrašujuće priče o nepouzdanim električnim automobilima? Odmah ćemo razbiti i te mitove! Nissan Leaf je debitovao u SAD 2010. godine. To je više od decenije iskustva i miliona milja kao primer koliko pouzdani električni automobili mogu biti. Uopšteno govoreći, elektronika može biti zahtevnija od mehaničkih stvari.

Električni automobil je obe te stvari u jednom. Automobil na benzin je takođe kombinacija elektronike i mehaničkih delova. Osim ako ne vozite Ford LTD iz 1970. godine, vaš automobil jednostavno neće raditi bez prednosti računara i elektronike.

Možda grešite ako mislite da je vaš automobil na benzin više mehanički nego elektronski. Elektronika čini da ta mehanička stvar funkcioniše. Električno vozilo je isto. Takođe, današnji električni automobili dolaze sa dugim garancijama na baterije i komponente električnog pogona. Ovo važi i za hibridne automobile. O svojim električnim automobilima, Nissan kaže sledeće:

„Od kada smo prodali prvi Nissan LEAF krajem 2010. godine, vlasnici su uvideli finansijske prednosti trgovine gasom za struju i znatno manje rutinskog održavanja i veću pouzdanost koju nudi EV.“ – Aditya Jairaj, direktor prodaje i marketinga električnih vozila.

Nissan potvrđuje da njihov električni automobil Leaf radi pouzdanije od sličnog automobila na benzin. Takođe, JD Power je proglasio Nissan Leaf najpouzdanijim u segmentu kompaktnih vozila u 2020. godini. Postoje dokazi da električna vozila voze jednako pouzdano kao i automobili na benzin.

Još uvek niste ubeđeni? Hibridi i električni automobili obično nude opsežnije garancije na baterije i pogonske komponente nego što bi se obično moglo naći kod vozila samo na benzin. Na primer, Tojota pokriva hibridne baterije u svojim vozilima tokom 10 godina ili 150.000 milja i 8 godina ili 100.000 milja za svoje potpuno električne automobile za baterije i pogonske komponente.

Ako kupujete 10 godina star električni automobil sa više od 100.000 milja na njemu i brinete o zameni skupih delova, to je opravdana briga. Međutim, ako kupujete električni automobil star 3 do 5 godina sa prosečnom ili ispod prosečne kilometraže, vaš automobil će verovatno raditi sasvim dobro.

Suština je da se električni automobili razlikuju od automobila na benzin. Kao i sve vrste robe široke potrošnje i elektronike, što se udaljite od dokazanih mejnstrim brendova, to je veći rizik koji preuzimate sa dugoročnim performansama i pouzdanošću.

Električni automobili izazivaju mnoga pitanja. Na sva ta pitanja danas niko ne može san sigurnošću da odgovori. Ali električni automobili će samo rasti u broju, a većina električnih vozila je prilično dobra. U najmanju ruku, električni automobil vredi bar probne vožnje.

Prethodni tekstElekrična vozila dobijaju novi izvor energije?
Sledeći tekstTesla otvara prvi Supercharger sa bioskopom!